GRAMATICA CONTRASTIVA INGLES-E
Linguística Contrastiva
Publicacions (115) Publicacions en què ha participat algun/a investigador/a
2023
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A portrait of academic literacy in mid-adolescence: a computational longitudinal account of cognitive academic language proficiency during secondary school
Language and Education, Vol. 37, Núm. 3, pp. 288-307
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Academic Language as Linguistic Capital – A Window to Social Justice: A Commentary on “Midadolescents’ Language Learning at School: Toward More Just and Scientifically Rigorous Practices in Research and Education”
Language Learning
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Bilingual Training for Pre-Service Teachers: the Master’s Degree in Teaching at Universidad Pablo de Olavide
Actas del VIII Congreso Internacional sobre Educación Bilingüe: Libro de Actas
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Falsos amigos fraseológicos: Un estudio empírico de expresiones inglesas, alemanas y españolas
Revista española de lingüística aplicada, Vol. 36, Núm. 2, pp. 672-697
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Hacia un modelo colaborativo de evaluación en la formación de futuros profesores de lengua extranjera (Inglés)
Revista Internacional de Lenguas Extranjeras = International Journal of Foreign Languages, Núm. 20
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La percepción del alumnado sobre AICLE: El caso de Andalucía
Elia: Estudios de lingüística inglesa aplicada, Núm. 23, pp. 189-215
2022
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A longitudinal study of L2 historical writing: Lexical richness and writing proficiency in Content and Language Integrated Learning
Ibérica: Revista de la Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos ( AELFE ), Núm. 43, pp. 129-154
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A tale of two cities: The ideological debate on equity in bilingual schooling
AILA Review, Vol. 35, Núm. 2, pp. 203-226
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Análisis contrastivo inglés-español de falsos amigos fraseológicos
La interfaz Léxico-Gramática: contrastes entre el español y las lenguas germánicas (Peter Lang Alemania), pp. 37-65
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Construcciones clausales parentéticas atenuadoras en inglés y en español
La interfaz Léxico-Gramática: contrastes entre el español y las lenguas germánicas (Peter Lang Alemania), pp. 11-35
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Digo yo, ¿Mortadelo y Filemón también son gays?: la construcción digo yo inicial en la información digital española
El dinamismo del sistema lingüístico: operadores y construcciones del español (Editorial Universidad de Sevilla), pp. 405-424
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Evidence for the interdependence hypothesis: a longitudinal study of biliteracy development in a CLIL/bilingual setting
International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, Vol. 25, Núm. 8, pp. 3005-3021
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La interfaz Léxico-Gramática: contrastes entre el español y las lenguas germánicas
Peter Lang Alemania
2021
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Educar en el amor
Analecta malacitana: Revista de la Sección de Filología de la Facultad de Filosofía y Letras, Vol. 42, Núm. 0, pp. 243-254
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English L2 connectives in academic bilingual discourse: a longitudinal computerised analysis of a learner corpus
Revista signos: estudios de lingüística, Vol. 54, Núm. 106, pp. 626-644
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Equity in Bilingual Education: Socioeconomic Status and Content and Language Integrated Learning in Monolingual Southern Europe
Applied Linguistics, Vol. 42, Núm. 3, pp. 393-413
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My favorite subject is lengua because the teacher es un crack: translanguaging in CLIL student writing
CLIL Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 4, Núm. 1, pp. 7-18
2020
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"Trump tuiteó su malestar": English Argument Structure Borrowing in Spanish
RAEL: revista electrónica de lingüística aplicada, Vol. 19, Núm. 2, pp. 126-144
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Una generación de enseñanza bilingüe: resultados de un estudio a gran escala de profesores AICLE
Elia: Estudios de lingüística inglesa aplicada, Núm. 20, pp. 77-111
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Up for Debate: English Tests in the Spanish University Entrance Exams
Advances in English and American Studies: current developments, future trends (Universidad de Córdoba), pp. 209-214