GRAMÁTICA CONTRASTIVA INGLES-E
Linguística Contrastiva
Publicacións (133) Publicacións nas que participase algún/ha investigador/a
2023
-
Academic Language as Linguistic Capital – A Window to Social Justice: A Commentary on “Midadolescents’ Language Learning at School: Toward More Just and Scientifically Rigorous Practices in Research and Education”
Language Learning
-
Bilingual Training for Pre-Service Teachers: the Master’s Degree in Teaching at Universidad Pablo de Olavide
Actas del VIII Congreso Internacional sobre Educación Bilingüe: Libro de Actas (Universidad de Córdoba), pp. 55-57
-
A portrait of academic literacy in mid-adolescence: a computational longitudinal account of cognitive academic language proficiency during secondary school
Language and Education, Vol. 37, Núm. 3, pp. 288-307
2022
-
The discourse functions of the "X if not Y" constructions
45th AEDEAN Conference: Facultad de Filosofía y Letras Universidad de Extremadura, november 16,18 2022 Cáceres
-
Digo yo, ¿Mortadelo y Filemón también son gays?: la construcción digo yo inicial en la información digital española
El dinamismo del sistema lingüístico: operadores y construcciones del español (Editorial Universidad de Sevilla), pp. 405-424
-
Construcciones clausales parentéticas atenuadoras en inglés y en español
La interfaz Léxico-Gramática: contrastes entre el español y las lenguas germánicas (Peter Lang publishing group Alemania), pp. 11-35
-
Análisis contrastivo inglés-español de falsos amigos fraseológicos
La interfaz Léxico-Gramática: contrastes entre el español y las lenguas germánicas (Peter Lang publishing group Alemania), pp. 37-65
-
"Opening me the way to a lot of patterns": la construcción ditransitiva para la creación de camino en francés, italiano, español e inglés contemporáneos
La interfaz Léxico-Gramática: contrastes entre el español y las lenguas germánicas (Peter Lang publishing group Alemania), pp. 67-100
-
La interfaz Léxico-Gramática: contrastes entre el español y las lenguas germánicas
Peter Lang publishing group Alemania
- La interfaz Léxico-Gramática
-
Evidence for the interdependence hypothesis: a longitudinal study of biliteracy development in a CLIL/bilingual setting
International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, Vol. 25, Núm. 8, pp. 3005-3021
-
A longitudinal study of L2 historical writing: Lexical richness and writing proficiency in Content and Language Integrated Learning
Ibérica: Revista de la Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos ( AELFE ), Núm. 43, pp. 129-154
2021
-
Análisis computacional de corpus de español avanzado:: claves para una descripción
El español académico en L2 y LE: Perspectivas desde la educación bilingüe (Peter Lang USA), pp. 137-166
-
My favorite subject is lengua because the teacher es un crack: translanguaging in CLIL student writing
CLIL Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 4, Núm. 1, pp. 7-18
-
Equity in Bilingual Education: Socioeconomic Status and Content and Language Integrated Learning in Monolingual Southern Europe
Applied Linguistics, Vol. 42, Núm. 3, pp. 393-413
-
English L2 connectives in academic bilingual discourse: a longitudinal computerised analysis of a learner corpus
Revista signos: estudios de lingüística, Vol. 54, Núm. 106, pp. 626-644
-
Educar en el amor
Analecta malacitana: Revista de la Sección de Filología de la Facultad de Filosofía y Letras, Vol. 42, Núm. 0, pp. 243-254
2020
-
Estado de la cuestión sobre las referencias documentales de la traducción e interpretación juradas
Introducción a la traducción jurídica y jurada (inglés -español). Orientaciones doctrinales y metodológicas, (Comares), pp. 291-305
-
Manual de Español para Inmigrantes en Sevilla: Nivel A1/Nivel A2
Universidad Pablo de Olavide
-
"Trump tuiteó su malestar": English Argument Structure Borrowing in Spanish
RAEL: revista electrónica de lingüística aplicada, Vol. 19, Núm. 2, pp. 126-144