Eduinnovagogía
EDUINNO
Universidad Complutense de Madrid
Madrid, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad Complutense de Madrid (41)
2022
-
Barriers and facilitators to the retention and participation of socially, economically, and culturally disadvantaged university students. An international systematic review
International Journal of Educational Research, Vol. 113
-
Gender Equity in Initial Teacher Training: Descriptive and Factorial Study of Students’ Conceptions in a Spanish Educational Context
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 14
-
La función coeducativa de los espacios patrimoniales: el caso del Museo Nacional de Antropología
RESEÑAS de Enseñanza de la Historia, Núm. 20, pp. 11-31
-
Participación escolar y cívica de los jóvenes iberoamericanos: interrelaciones en contextos diversos sociales y digitales
Foro de Educación, Vol. 20, Núm. 1, pp. 1-9
-
Redes sociales y otros canales digitales como medios de participación cívica: un estudio cualitativo de la juventud madrileña
Foro de Educación, Vol. 20, Núm. 1, pp. 39-63
-
Service-Learning Experiences in Spanish Universities
International Case Studies in Service Learning (Innovations in Higher Education Teaching and Learning) (Emerald Publishing Limited), pp. 61-84
-
Use of network technologies in the professional activities of adult education teachers in Ukraine
IJERI: International journal of Educational Research and Innovation, Núm. 17, pp. 231-242
2021
-
Lifelong Education
Innovation and ICT in Education: The Diversity of the 21st Century Classroom (River Publishers), pp. 103-111
-
Participación cívica e inclusión digital en adolescentes y jóvenes
Participación cívica en un mundo digital (Dykinson), pp. 13-31
-
Patrimonio y coeducación en el marco curricular de la educación primaria
RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales, Vol. 35, Núm. 96, pp. 65-82
-
Reflexiones en torno al papel del pensamiento crítico en el ámbito laboral socio sanitario
Condiciones del pensamiento crítico en el contexto educativo de inicio del siglo XXI (FahrenHouse Ediciones), pp. 127-144
2020
-
Adult learning and education in Spain and Portugal: an interpretative study of doctoral theses (2006-2018)
International Journal of Lifelong Education, Vol. 39, Núm. 5-6, pp. 511-527
-
Diseño y validación de un cuestionario para evaluar la metodología Aprendizaje-Servicio
ESE: Estudios sobre educación., Núm. 39, pp. 247-266
-
Formación en aprendizaje-servicio para estudiantes universitarios
De la teoría a la práctica en el compromiso cívico (Octaedro), pp. 135-156
-
Gestión de las emociones: Departamento de RRHH en hotelería
Know and Share Psychology, Vol. 1, Núm. 4, pp. 135-146
-
INTEGRATING SOCIAL RESPONSIBILITY INTO THE CURRICULUM THROUGH THE SERVICE-LEARNING METHODOLOGY: THE CASE OF THE COMPLUTENSE UNIVERSITY OF MADRID IN THE AREA OF SOCIAL AND LEGAL SCIENCES
CIVIL SOCIETY AND SOCIAL RESPONSIBILITY IN HIGHER EDUCATION (EMERALD GROUP PUBLISHING LTD), pp. 77-91
-
Integrating social responsibility into Curriculum through The Service-Learning Methodology: The case of the Complutense University of Madrid in the area of social and legal sciences
Civil society and social responsability in higher education: international perspectives on curriculum and teaching development (Emerald Group Publishing Limtied), pp. 77-91
-
Introducción contextual de la investigación
Participación cívica en espacios socioeducativos: panorama iberoamericano en un mundo tecnológico (FahrenHouse Ediciones), pp. 21-42
-
La educación femenina de las etnias minoritarias de la región de Xinjiang, China
Athenea Digital: revista de pensamiento e investigación social, Vol. 20, Núm. 1
-
Peculiarities of multicultural education development in North America, Western Europe and Ukraine
IJNE: International Journal of New Education, Núm. 6, pp. 121-156