Publicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Sevilla (41)

2024

  1. El desarrollo sostenible en juego: el reto de enseñar y la aventura de aprender

    Enseñanza e innovación educativa en el ámbito universitario (Dykinson), pp. 1825-1836

  2. El día del deporte: uso del aprendizaje experiencial para fomentar el emprendimiento y la empleabilidad

    Enseñanza e innovación educativa en el ámbito universitario (Dykinson), pp. 1325-1337

  3. Impact of Physical Activity on Autonomy and Quality of Life in Individuals with Down Syndrome: A Systematic Review

    Healthcare (Switzerland), Vol. 12, Núm. 2

  4. La sostenibilidad en juego: acciones educativas para abordar los ODS en la enseñanza superior

    Enseñanza e innovación educativa en el ámbito universitario (Dykinson), pp. 294-305

2023

  1. Evaluating the Effectiveness of a Psychological and Adventure-based Multicomponent Therapeutic Program for Victims of Intimate Partner Violence: A Pilot Study

    Journal of Interpersonal Violence, Vol. 38, Núm. 17-18, pp. 9869-9897

  2. How to control Competitive Anxiety in Physical Education?

    Education, Sport, Health and Physical Activity (ESHPA): International Journal, Vol. 7, Núm. 3, pp. 240-255

  3. Percepción de los deportistas sobre la implementación de programas de desarrollo positivo en deporte competitivo

    Hacia una Educación basada en las evidencias de la investigación y el desarrollo sostenible (Dykinson), pp. 101-108

  4. Use of Different Teaching Strategies During the Practical Teaching of Weightlifting in the Sports Science Degree

    Education, Sport, Health and Physical Activity (ESHPA): International Journal, Vol. 7, Núm. 2, pp. 149-160

2022

  1. Design of a Methodological Intervention for Developing Respect, Inclusion and Equality in Physical Education

    Sustainability (Switzerland), Vol. 14, Núm. 1

  2. Fostering Youth Female Athletes’ Decision-Making Skills through Competitive Volleyball: A Mixed Methods Design

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 20

  3. Gamificando una jornada de aventura

    Tándem: Didáctica de la educación física, Núm. 77, pp. 61-70

  4. Influence of physical activity and sport on the inclusion of people with visual impairment: A systematic review

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 1

  5. La magia de enseñar y la aventura de aprender

    Tándem: Didáctica de la educación física, Núm. 77, pp. 47-54

  6. The outdoor education practices (OEP) in the development of sustainable behaviours in early childhood education

    Research Anthology on Early Childhood Development and School Transition in the Digital Era (IGI Global), pp. 573-593