MOTIVA2
Movimiento, Técnicas de Intervención, Valores, Aprendizaje, Deporte y Seguridad
Publications (19) Publications in which a researcher has participated
2022
-
Bienvenidos a Hogwarts: gamificando un grado medio de TECO
Tándem: Didáctica de la educación física, Núm. 77, pp. 37-45
-
La magia de enseñar y la aventura de aprender
Tándem: Didáctica de la educación física, Núm. 77, pp. 47-54
-
The outdoor education practices (OEP) in the development of sustainable behaviours in early childhood education
Research Anthology on Early Childhood Development and School Transition in the Digital Era (IGI Global), pp. 573-593
2021
-
Adaptation and validation questionnaire for measuring the perceived quality by users external customer of the golf courses: Andalusia (Spain)
Cultura, ciencia y deporte, Vol. 16, Núm. 49, pp. 379-392
-
Predictive model for amotivation and discipline in physical education students based on teaching–learning styles
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 1, pp. 1-14
-
Transición y consolidación de la modalidad online de la asignatura “Tecnologías e Instrumentación Aplicadas a la Educación Física”
Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2020-21 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 751-762
2020
-
Motivational variables to predict autotelic experience and enjoyment of students. Analysis in function of environment and sports practice
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 6
-
Prediction model of healthy lifestyles through the self-determination theory in physical education students.
Revista de psicodidáctica, Vol. 25, Núm. 1
-
Propuesta de programa de Terapia de Aventura para Adolescentes con Síndrome de Asperger
E-motion: Revista de Educación, Motricidad e Investigación, Núm. 14, pp. 105-127
-
The importance of supporting student autonomy in physical education classes to improve intention to be physically active
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 10
-
The influence of the teacher’s prosocial skills on the mindwandering, creative intelligence, emotions, and academic performance of secondary students in the area of physical education classes
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 4
-
Validation and adaptation of the academic-resilience scale in the Spanish context
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 11
2019
-
Seguridad de las porterías de fútbol sala y balonmano utilizadas en educación secundaria obligatoria en la Región de Murcia
Actividad física y deporte: ciencia y profesión, Núm. 30, pp. 153-154
-
Seguridad y accesibilidad universal de los espacios deportivos cubiertos de los institutos de educación secundaria obligatoria de la Región de Murcia
Actividad física y deporte: ciencia y profesión, Núm. 30, pp. 137-139
-
The importance of assigning responsibility during evaluation in order to increase student satisfaction from physical education classes: A structural equation model
PLoS ONE, Vol. 14, Núm. 9
2018
-
Analysis of the inclusion of the universal factors of physical activities in nature in the legislation of PE in Andalucía
Education, Sport, Health and Physical Activity (ESHPA): International Journal, Vol. 2, Núm. 3, pp. 307-321
-
Jornada de aventura “Superhéroes en la ecoescuela: Uuna experiencia de aprendizaje servicio para conectar la universidad y el colegio
EmásF: revista digital de educación física, Núm. 54, pp. 114-123
2016
-
Efecto de distintos planteamientos metodológicos en clases de educación física sobre el aprendizaje de tres habilidades de voleibol
Sport TK: revista euroamericana de ciencias del deporte, Vol. 5, Núm. 2, pp. 59-68
2015
-
Diseño, implementación y evaluación de un programa de actividades en la naturaleza para promover la responsabilidad personal y social en alumnos de formación profesional
Cuadernos de psicología del deporte, Vol. 15, Núm. 2, pp. 179-194