Publicaciones (20) Publicaciones de Patricia Frances Moore Johansen

2023

  1. Hacia un modelo colaborativo de evaluación en la formación de futuros profesores de lengua extranjera (Inglés)

    Revista Internacional de Lenguas Extranjeras = International Journal of Foreign Languages, Núm. 20

  2. TRANSLANGUAGING IN CLIL

    The Routledge Handbook of Content and Language Integrated Learning (Taylor and Francis), pp. 28-42

2021

  1. Glocalization and internationalization in university language policy making

    Developing and Evaluating Quality Bilingual Practices in Higher Education (Channel View Publications), pp. 54-72

  2. My favorite subject is lengua because the teacher es un crack: translanguaging in CLIL student writing

    CLIL Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 4, Núm. 1, pp. 7-18

2019

  1. Exploring translanguaging in CLIL

    International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, Vol. 22, Núm. 2, pp. 237-249

2018

  1. Becoming bilingual in the EFL classroom

    ELT Journal, Vol. 72, Núm. 2, pp. 130-140

  2. Introduction. Higher Education bilingual programmes: a research project

    Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 3, pp. 11-15

  3. Teacher attitudes to language in university bilingual education

    Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 3, pp. 89-102

2016

  1. Conceptualising integration in CLIL and multilingual education

    Channel View Publications, pp. 1-276

  2. Translanguaging in CLIL classrooms

    Conceptualising integration in CLIL and multilingual education (Channel View Publications), pp. 211-234

2014

  1. La integración de destrezas en lenguas extranjeras: Hacia una evaluación por cometencias

    I Seminario Iberoamericano de Innovación Docente de la Universidad Pablo de Olavide. (Universidad Pablo de Olavide)

2009

  1. Bilingüismo y educación: situación de la red de centros bilingües en Andalucía

    Colección Actualidad (Centro de Estudios Andaluces), Núm. 39, pp. 1-25

  2. European language policies in monolingual southern Europe: Implementation and outcomes

    European journal of language policy, Vol. 1, Núm. 2, pp. 121-135

2007

  1. Enhancing Classroom Discourse: a modelling potential for Content Teachers

    Revista española de lingüística aplicada, Vol. 1, pp. 141-152

  2. Models and practice in CLIL: introduction

    Revista española de lingüística aplicada, Vol. 1, pp. 11-16