Publicacions (20) Publicaciones en què ha participat algun/a investigador/a

2024

  1. (Inter)cultural content in Spanish as a non-native language textbooks

    Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 41

2021

  1. El vocabulario general y académico en los libros de texto en español como L2 para estudiantes en programas internacionales

    El español académico en L2 y LE: Perspectivas desde la educación bilingüe (Peter Lang USA), pp. 187-208

2014

  1. A Critical Analysis of the Vocabulary in L2 Spanish Textbooks

    Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 21, pp. 163-182

2013

  1. Bilingual and Multilingual Education in the 21st Century Building on Experience Introduction and Overview

    BILINGUAL AND MULTILINGUAL EDUCATION IN THE 21ST CENTURY: BUILDING ON EXPERIENCE

  2. Bilingual and multilingual education in the 21st century: Building on experience

    Channel View Publications, pp. 1-318

  3. Colocaciones léxicas: estudio comparativo de libros de texto de inglés y de español como L2

    Odisea: Revista de estudios ingleses, Núm. 14, pp. 101-120

  4. Introduction and Overview

    Bilingual and Multilingual Education in the 21st Century: Building on Experience

  5. Multi-word lexical units in 12 textbooks

    Revista española de lingüística aplicada, Vol. 26, pp. 333-348

2010

  1. 7. The Treatment of Lexical Collocations in EFL Textbooks

    Exploring New Paths in Language Pedagogy (Equinox), pp. 95-109

  2. The Treatment of Lexical Aspects in Commercial Textbooks for L2 Teaching and Learning

    INSIGHTS INTO NON-NATIVE VOCABULARY TEACHING AND LEARNING (MULTILINGUAL MATTERS LTD), pp. 156-174

  3. The impact of affective variables in L2: teaching and learning coord.

    Editorial Universidad de Sevilla

2009

  1. The treatment of vocabulary in EFL textbooks

    Elia: Estudios de lingüística inglesa aplicada, Núm. 9, pp. 59-82

2006

  1. Age in L2: acquisition and teaching

    Bern [etc.] : Peter Lang, 2006

  2. Introduction and overview

    Age in L2: acquisition and teaching (Bern [etc.] : Peter Lang, 2006), pp. 7-30

2003

  1. Grammar instruction and the acquisition of gustar-type verbs by English-speaking learners of Spanish

    Elia: Estudios de lingüística inglesa aplicada, Núm. 4, pp. 255-274