Publicaciones en las que colabora con Gonzalo Musitu Ochoa (12)

2021

  1. Análisis psicométrico de la escala de relaciones intrafamiliares

    Revista iberoamericana de diagnóstico y evaluación psicológica, Vol. 1, Núm. 58, pp. 19-33

2020

  1. Bullying victimization among mexican adolescents: Psychosocial differences from an ecological approach

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 13, pp. 1-16

  2. Parental socialization, social anxiety, and school victimization: A mediation model

    Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 7

  3. Relationship between School Integration, Psychosocial Adjustment and Cyber-Aggression among Adolescents

    International journal of environmental research and public health, Vol. 18, Núm. 1

2019

  1. Child-to-parent violence: attitude towards authority, social reputation and school climate

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 16, Núm. 13

  2. Comunicación con los padres, malestar psicológico y actitud hacia la autoridad en adolescentes mexicanos: su influencia en la victimización escolar

    ESE: Estudios sobre educación., Núm. 36, pp. 113-134

  3. Parental socialization, school adjustment and cyber-aggression among adolescents

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 16, Núm. 20

  4. Relationships between parental socialization styles, empathy and connectedness with nature: Their implications in environmentalism

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 16, Núm. 14

2018

  1. Ciberacoso, uso problemático de redes sociales virtuales e ideación suicida en adolescentes

    La violencia en la realidad digital. Presencia y difusión en las redes sociales y dispositivos móviles (Egregius), pp. 13-32

  2. Factores predictores de la violencia relacional en la adolescencia

    Liberabit, Vol. 24, Núm. 1, pp. 29-43

2017

  1. El modelo de estrés familiar en la adolescencia: MEFAD

    International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 1, Núm. 1, pp. 11-19