Estereotipos sobre la jubilación en pretitulados universitariosproyecto de innovación docente

  1. Moreno-Crespo, Pilar
  2. Pérez-Pérez, Itahisa
Revista:
REIRE: revista d'innovació i recerca en educació

ISSN: 2013-2255

Any de publicació: 2014

Volum: 7

Número: 2

Pàgines: 53-70

Tipus: Article

DOI: 10.1344/REIRE2014.7.2724 DIALNET GOOGLE SCHOLAR

Altres publicacions en: REIRE: revista d'innovació i recerca en educació

Resum

L’ésser humà passa per diferents etapes en la seva vida marcades pel temps. Algunes d'aquestes es caracteritzen per esdeveniments que poden marcar el pas d’una etapa a una altra, o influir en l’adaptació a les mateixes. Tots aquests moments representen enfrontar-nos a un nou cicle, amb característiques determinades per al nou rol, que comporta pèrdues i guanys. La jubilació es converteix així en una etapa fonamental de la vida que, en el pitjor dels casos, representa una ruptura brusca del desenvolupament vital de la persona fins a aquest moment, així com enfrontar-se a un període carregat de connotacions negatives, on seria necessària una preparació que ens permetés afrontar-lo amb èxit. Posant en joc els aspectes relatius a la jubilació i la preparació per a la jubilació sorgeix la nostra experiència d’innovació docent amb alumnat de la Universitat Pablo de Olavide (Sevilla, Espanya). L’objectiu d’aquest article és difondre l’experiència duta a terme pel que fa als coneixements de l’alumnat universitari sobre la jubilació. D’aquesta manera, els objectius que es van plantejar en aquesta experiència van ser: conèixer la percepció i els estereotips previs de l’alumnat sobre la jubilació, analitzar el concepte de jubilació durant la sessió de treball i establir els canvis produïts en les percepcions i els estereotips de l’alumnat.