Perfiles de la programación infantil y juvenil«La Banda» de RTVA
- Cruz-Díaz, Rocío
- Valle Suárez, Juan Carlos del
ISSN: 1134-3478
Any de publicació: 2008
Títol de l'exemplar: Educar la mirada: propuestas para enseñar a ver TV
Número: 31
Pàgines: 339-348
Tipus: Article
Altres publicacions en: Comunicar: Revista Científica de Comunicación y Educación
Resum
Being part of the Society of Knowledge implies to accept the importance of the mass media in the construction of the social structure. There is no doubt about the hegemony of the radio and television in the society and their effects on young population. The Forum offers the opportunity to integrate different perspectives and socio-educational and technical models to analyze real TV. From a sociological point of view, we can approach the directions that our society has taken and the impact of television contents on the children´s style of life. The educational model allows us to access to patterns, initiatives and structures that have been developed to confront the mass media, while the business dynamic forces the media to be concerned about the weakness of the young audience in their access to audiovisual media content. We hope this cocktail of perspectives might be useful to develop new and refreshing ideas concerning children´s TV programming.
Referències bibliogràfiques
- Anceschi, G. y otros (1990): Videoculturas fin de siglo. Cátedra, Madrid.
- García Matilla, A. (2003): Una televisión para la educación. La utopía posible. Barcelona, Gedisa.
- Habermas, J. (1986): Teoría de la acción comunicativa. Madrid, Taurus.
- Huergo, J. A. (1997): Comunicación/Educación. Ámbitos, prácticas y perspectivas. La Plata, Periodismo y Comunicación.
- Lomas, C. (1997): «Comunicación de masas, lenguaje y educación», en SERRANO, J. y Martínez, J.E. (Coords.): Didáctica de la Lengua y la Literatura. Barcelona, Oikus-Tau.
- Richeri, G. (1989): «Crisis de la sociedad y crisis de la televisión», en Contratexto, 4, Lima.