Influencia de la impartición de una asignatura, en distinto curso y titulación, en el rendimiento académico

  1. Lozano Oyola, Macarena. 1
  2. Romano Paguillo, Inmaculada 1
  3. Segovia González, María Manuela 1
  1. 1 Universidad Pablo de Olavide
    info

    Universidad Pablo de Olavide

    Sevilla, España

    ROR https://ror.org/02z749649

Journal:
Anales de ASEPUMA

ISSN: 2171-892X

Year of publication: 2012

Issue: 20

Type: Article

More publications in: Anales de ASEPUMA

Abstract

In this research we analyze the influence on the final grade achieved in the subject “Quantitative Methods Applied to Social Sciences”, in different aspects: previous studies, management of the virtual platform WebCT, conducting group work ... This study is part of a Teaching Innovation Project of the Pablo de Olavide University. The students came from two different degrees and courses: 2nd year of the Degree in Political Science and Public Administration and 3rd year of Double Degree in Law and Political Science and Administration. We found this study interesting in order to determine whether the fact that the subject is imparted in different courses and degrees is reflected in the results.

Bibliographic References

  • García, J.M. (2001). “Sobre la opción cursada en los estudios previos y su incidencia en las notas obtenidas en Matemáticas de la LADE”. Rect@, 9, pp. 1-13.
  • Mizala, A., Romaguera, P.; Reinaga, T. (1999). “Factores que inciden en el rendimiento escolar en Bolivia”. Documentos de Trabajo 61, Centro de Economía Aplicada, Universidad de Chile.
  • Rúa, A. (2001). “Contrastación no paramétrica de las diferencias existentes en el rendimiento académico entre los alumnos de 1º de Ciencias Empresariales Internacionales (E4)”. Rect@, 9, pp. 1-12.
  • Rúa, A., Redondo, R., Martínez, C., Fabra, M.E., Martín, M.J.; Núñez, A. (2010). “Factores del rendimiento académico en las asignaturas cuantitativas de Administración y Dirección de Empresas”. Anales de ASEPUMA 18, 105, pp. 1-23.
  • Sánchez, M. R.; Miguel, V.C. (2006). “Relación entre los conocimientos previos y el rendimiento en la asignatura bioquímica en estudiantes de medicina”. Revista de la Facultad de Medicina, 29, 2, pp. 114-120.