Male and female grassroots football playersYellow, red cards and incidents. What´s the difference?

  1. Jaenes, José Carlos 1
  2. Peñaloza, Rafael
  3. Méndez-Ruiz, M. P.
  4. Ponce- Carbajal, Nancy
  5. Jaenes-Amarillo, Patricia I.
  1. 1 Universitat Autònoma de Barcelona
    info

    Universitat Autònoma de Barcelona

    Barcelona, España

    ROR https://ror.org/052g8jq94

Revista:
Revista de psicología del deporte

ISSN: 1132-239X 1988-5636

Año de publicación: 2018

Título del ejemplar: Psytool

Volumen: 27

Número: 3

Páginas: 18-23

Tipo: Artículo

Otras publicaciones en: Revista de psicología del deporte

Información de financiación

This research has been carried out, in part, thanks to the Project PsyTool “Sport Psychology as a Strategic Tool for Prevention and training on Grassroots Sports” Erasmus+ Sport Programme. Application Nr.: 567199-EPP-1-2015-2-ES-SPO-SCP.

Financiadores

Referencias bibliográficas

  • Boixadós, M., Valiente, L., Mimbrero, J., Torregrosa, M. y Cruz, J. (1998). Papel de los agentes de socialización en deportistas en edad escolar. Revista de Psicología del Deporte, 7(2), 295310.
  • Coulomb-Cabagno, G., Rascle, O. and Souchon, N. (2005). Players’ Gender and Male Referees’ Decisions About Aggression in French Soccer: A Preliminary Study. Sex Roles, 52(7-8), 547-553. Doi.org/10.1007/s11199-005-3720-z.
  • Folkesson, P., Nyberg, C., Archer, T. and Norlander, T. (2002). Soccer referees’ experience of threat and aggression: Effects on age, experience, and life orientation on outcome of coping strategy. Aggressive Behavior, 28, 317–327.
  • Forbes, J.B., Adams-Curtis, L.E., Pakalka, G.B. and White, K.B. (2006). Dating aggressions, sexual coercion, and aggressions supporting attitudes among college men as a function of participation in aggressive high school sports. Violence Against Womens, 12(5), 441-455.
  • Gimeno, F., Sáenz, A., Ariño, J. V. and Aznar, M. (2007). Deportividad y violencia en el fútbol base: un programa de evaluación y de prevención de partidos de riesgo. Revista de Psicología del Deporte, 16(1) 103-118.
  • Jaenes, J.C., Cruz, J., Petrovic, L., Velázquez, P., Viñas, J. and Reis, V. (2017). Sport psychology as a strategic tool for prevention and training on grassroot sports. In S. Gangyan, J. Cruz and J. C. Jaenes (Eds.) Sport Psychology: Linking theory to practice. Madrid: Dykinson. 379-380.
  • Jaenes, J.C., Bohórquez, R., Caracuel, J.C. and López, A.M. (2012). Estado emocional y situaciones de estrés en árbitros de baloncesto. Cuadernos de Psicología del Deporte, 12(2), 17-24.
  • Montes, R. and Márquez, S. (2007). Influence of competition level on observed antisocial behaviours in soccer players. Motricidad. European Journal of Human Movement, 19, 1-12 .
  • Pate, R.R., Trost, S. G., Levin, S. and Dowda, M. (2000). Sports participation and health-related behaviors among US youth. Achives of Pediatrics and Adolescent Medicine, 154(9), 904-911. Doi: 10.100/archpedi.154.9.904.
  • Tenenbaum, G., Stewart, E., Singer, R. N. and Duda, J. (1996). Aggression and violence in sport: An ISSP position stand. International Journal of Sport Psychology, 27, 229–236.
  • Sterchele, D. (2015). De-sportizing physical activity: From sport-for-development to play-for-development. European Journal for Sport and Society, 12(1), 97-120.
  • Valiente, L., Boixadós, M., Torregrosa, M., Figueroa, J., Rodríguez, M.A. and Cruz, J. (2001). Impacto de una campaña de fair-play y la la deportividad en deporte en la edad escolar. Cuadernos de Psicología del Deporte, 1(1), 17-25.