Estrategias que ayudan al docente universitario a conocer, apropiar e implementar las TIC en el aula. Mesa de innovación.

  1. Martínez Flores, Karla 1
  2. Torres Barzabal, Luisa 2
  1. 1 Universidad La Salle Chihuahua Prolongación Lomas de Majalca
  2. 2 Universidad Pablo de Olavide
    info

    Universidad Pablo de Olavide

    Sevilla, España

    ROR https://ror.org/02z749649

Revista:
Pixel-Bit: Revista de medios y educación

ISSN: 1133-8482

Año de publicación: 2017

Número: 50

Páginas: 159-172

Tipo: Artículo

Otras publicaciones en: Pixel-Bit: Revista de medios y educación

Resumen

In this article we present the current situation with regard to the demands of a new educationalmodel that integrates the needs of your environment, the new scenarios of teaching andlearning and the new teacher role indispensable to address what that society demands.Therefore we believe that through a table of innovation supported by the techniques of"brain storm or brainstorming" and "focus group" we could get of qualitative form strategiesto achieve impact in the interest of the teachers and create the need for training in ICT.Finally we got interesting results that concluded in strategies to address and counter theproblems observed in this university.

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