Planteando problemas de forma poética

  1. Juan Núñez Valdés 1
  2. Concepción Paralera Morales 2
  1. 1 Universidad de Sevilla
    info

    Universidad de Sevilla

    Sevilla, España

    ROR https://ror.org/03yxnpp24

  2. 2 Universidad Pablo de Olavide
    info

    Universidad Pablo de Olavide

    Sevilla, España

    ROR https://ror.org/02z749649

Journal:
Unión: revista iberoamericana de educación matemática

ISSN: 1815-0640

Year of publication: 2012

Issue: 29

Pages: 173-183

Type: Article

More publications in: Unión: revista iberoamericana de educación matemática

Abstract

The aim of this paper is to introduce the possibility of a Secondary School teacher of Mathematics using poetry as another tool in order to inspire curiosity in students and make them have greater motivation and interest in the subject. Some of the many of varied poems somehow related to Mathematics are also shown and the context and most appropriate level to use them are indicated

Bibliographic References

  • Blogs de Poesía y Matemáticas. http://www.albaiges.com/poesia/poesiamatematica.htmhttp://centros5.pntic.mec.es/ies.julio.caro.baroja/departamentos/MATEMATICAS/APUNTES_ACTIVIDADES/POEMAS/poemas_matematicas.htmhttp://aula21.net/aulablog21/archives/2009/04/30/matematicas-y-poesia/
  • Hervás, J. (Administrador). Matemáticas y Poesía. http://www.matematicasypoesia.com.es/ .
  • Iglesias Albarrán, l. M. http://aula21.net/aulablog21/archives/2009/04/30/matematicas-y-poesia/
  • Lo último en matemática y poesía http://matematicasypoesia.blogspot.com/
  • Matemáticas Divertidas. http://www.matematicasdivertidas.com/Poesia%20Matematica/poesiamatematica.html
  • Sobre poesías matemáticas. http://www.albaiges.com/poesia/poesiamatematica.htm.
  • Tahan, M. (2008). El hombre que calculaba. Editorial RBA Libros, Barcelona.