Aprendizajes y construcción identitaria del profesorado ATAL. Una aproximación desde las narrativas autobiográficas

  1. Beatriz Macías Gómez-Estern 1
  2. Alberto Álvarez-Sotomayor 2
  1. 1 Universidad Pablo de Olavide
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    Universidad Pablo de Olavide

    Sevilla, España

    ROR https://ror.org/02z749649

  2. 2 Universidad de Córdoba
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    Universidad de Córdoba

    Córdoba, España

    ROR https://ror.org/05yc77b46

Zeitschrift:
Gazeta de antropología

ISSN: 0214-7564 2340-2792

Datum der Publikation: 2018

Titel der Ausgabe: Diversidad, escuela y construcción de la diferencia

Nummer: 34

Art: Artikel

Andere Publikationen in: Gazeta de antropología

Zusammenfassung

A considerable amount of publications have surged from the research on Temporary Classes of Linguistic Adaptation (ATAL) for new immigrant students and similar educational resources. Nonetheless, there is no evidence of studies that have measured educators’ learning processes or changes on their identity as a consequence of their experience in such resources. This contrasts with the two current research trends that emphasize these issues. Taking this into account, this article aims to analyze the learning processes and identity changes in educators in these learning environments. Analysis of data from ethnographic techniques shows that, to some of these teachers, working within these language adaption classrooms impacts educators’ development of personal identity. This leads them to more closely engage with their students, which in turn influences the teacher-student rapport of these temporary classrooms.

Informationen zur Finanzierung

El presente texto es resultado del proyecto “Construyendo diferencias en la escuela. Estudios de las trayectorias de las ATAL en Andalucía, de su profesorado y de su alumnado” (CSO2013-43266-R), realizado en el marco del Plan Nacional de I+D+i. Agradecemos al Ministerio de Economía y Competitividad el apoyo a dicha investigación.

Geldgeber

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