Educación para el desarrollocómo mejorar nuestra comunicación con la sociedad

  1. Navarro Ardoy, Luis 1
  1. 1 Universidad Pablo de Olavide
    info

    Universidad Pablo de Olavide

    Sevilla, España

    ROR https://ror.org/02z749649

Revue:
Hachetetepé: Revista científica de Educación y Comunicación

ISSN: 2172-7929

Année de publication: 2013

Número: 7

Pages: 103-109

Type: Article

DOI: 10.25267/HACHETETEPE.2013.V2.I7.10 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAccès ouvert editor

D'autres publications dans: Hachetetepé: Revista científica de Educación y Comunicación

Résumé

The objective of this text is to propose certain elements that might help better communication within education development. We shall propose a more accessible and fun way to transmit messages and ideas. We shall propose to use visual methods, making good use of new technologies and clear concepts to capture the attention of all members of society, that is, to reach a wider audience. To communicate in a more direct fashion does not mean that we are not selective. In this respect, we shall make good use of empirical methods and reliable information sources before implementing a communication campaign.

Références bibliographiques

  • Andreu, J. (2003). “Investigación Sociológica en Internet”, Revista de Investigación Aplicada Social y Política, Ilustre Colegio Andaluz de Doctores y Licenciados en Ciencias Políticas y Sociología; 132-140.
  • Arroyo, L. (2013). Frases como puños. El lenguaje y las ideas progresistas. Barcelona: Editorial Edhasa.
  • Baillargeon, N. (2007). Curso de Autodefensa Intelectual. Barcelona: Ares y Mares.
  • Bauman, Z. (2012). “Entrevista” en El País, publicada el 19 de agosto de 2012.
  • Lidwell, W., Hiddern K. y Butler J. (2005). Principios universales de diseño, Madrid: Editorial Blume.
  • Llaneras, K. (2013). “Una política basada en la evidencia”, Politikon. En: http://politikon.es/2013/05/26/por-una-politica-basada-en-la-evidencia/(Consultada el 31 de mayo de 2013)
  • Macionis, J. y Plummer, K. (2007). Sociología. Madrid: Pearson Educación.