Claves iconográficas del universo pictórico de Curro González

  1. Clara Zamora Meca 1
  1. 1 Universidad Pablo de Olavide
    info

    Universidad Pablo de Olavide

    Sevilla, España

    ROR https://ror.org/02z749649

Revista:
Laboratorio de Arte: Revista del Departamento de Historia del Arte

ISSN: 1130-5762 2253-8305

Ano de publicación: 2015

Número: 27

Páxinas: 483-494

Tipo: Artigo

DOI: 10.12795/LA.2015.I27.26 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openIdus editor

Outras publicacións en: Laboratorio de Arte: Revista del Departamento de Historia del Arte

Resumo

This article has been written with the intention of contributing to the clarification and systematization of pictorial production Sevillian artist Curro Gonzalez (Seville,1960), whose contributions to the Spanish artistic life and, above all, Seville have been as diverse as important. The specific purpose of this study is therefore to deepen the knowledge of the symbolic and iconographic universe Curro González’s work, reaching conclusions that clarify their enormous creative output.

Referencias bibliográficas

  • ARNHEIM, R.: Arte y Percepción Visual. Psicología del ojo creador. Madrid, Alianza, 1979. Edición original de 1954.
  • HEGEl, Georg Wilhelm Friedrich: Fenomenología del Espíritu, trad. W. Roces, FCE, Buenos Aires, reimpr. 1992.
  • GONZÁLEZ, Curro: Doble Dirección 1988-1994, en catálogo Doble Dirección, Sevilla, Fundación Luis Cernuda, Diputación de Sevilla, 1994, p. 63.
  • Rodríguez Tous, Juan Antonio: El artista voyeur, catálogo Estudio de Noche, Centro de Arte Contemporáneo de Málaga, 2008.
  • BARTHES, Roland: Mitologías, México, Siglo XXI, 1980.
  • RIVIÈRE, Margarita: Lo Cursi y el Poder de la Moda, Madrid, Espasa, 1992.
  • VIVES-FERRÁNDIZ SÁNCHEZ, Luis: Vanitas. Retórica visual de la mirada, Madrid, Encuentro, 2011.