Satisfacción de los egresados con la formación recibida en el Máster de Estudios Avanzados en Dirección de Empresas

  1. González-Zamora, María del Mar 1
  2. Sanchís Pedregosa, Carlos 1
  1. 1 Universidad de Sevilla
    info

    Universidad de Sevilla

    Sevilla, España

    ROR https://ror.org/03yxnpp24

Zeitschrift:
Educade: revista de educación en contabilidad, finanzas y administración de empresas

ISSN: 2173-478X

Datum der Publikation: 2014

Nummer: 5

Seiten: 33-48

Art: Artikel

DOI: 10.12795/EDUCADE.2014.I05.04 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openDialnet editor

Andere Publikationen in: Educade: revista de educación en contabilidad, finanzas y administración de empresas

Zusammenfassung

In order to know the level of graduates satisfacti on related to the training received in the Master of Advanced Studies in Business Administration, taught at the Faculty of Economics and Business of the University of Seville, it was m ade a cross-descriptive study using a questionnaire, replied by graduates who finished their studies, at least, one year ago. The result analysis shows, among other things, that in the gra duates ´ opinion: 1) the Master studies contributes in different levels to improve professional and research training, as well as gaining access to employment and having career opportunitie s, 2) it seems necessary to improve the competence training to bring them to the necessary level in professional skills, identifying those that should be improved as a priority, 3) most of the students are satisfied with the completion of this Master, but the results obtained seems to demand improvements, which are shown in this paper. Graduates have made proposals in this regard, that were passed to the coordination of the Master with the aim of contributing to the continuous improvement of Title.

Bibliographische Referenzen

  • ALLEN, J.; RAMAEKERS, G. Y VAN DER VELDEN, R. [2003]: La medición de las competencias de los titulados superiores. En J. Vidal García (ed.). Métodos de análisis de la inserción laboral de los universitarios: 31-54.
  • ALVES H. Y RAPOSO M. [2005]: La Medición de la Satisfacción en la Enseñanza Universitaria: El ejemplo de la Universidade da Beira Interior. Universidade da Beira Interior. Dpto. de Gestão e Economia, Covilhã (Portugal), http://128.118.178.162/eps/hew/papers/0511/0511004.pdf.
  • ATHIYAMAN, A. [1997]: Linking student satisfaction and service quality perceptions: the case of university education, European Journal of Marketing, vol.31, núm.7: 528-540.
  • EMAGISTER [2013]: http://www.emagister.com LAPEÑA LAPEÑA, A. Y GONZÁLEZ SÁNCHEZ, M.C. [1996]: La formación continua de los trabajadores: manual del formador / [autores, Equipo IFES,]. Madrid Instituto de Formación y Estudios Sociales.
  • PÉREZ GIL, J.A.; LOZANO LOZANO, J.A.; GÓMEZ DE TERREROS GUARDIOLA, M. Y AGUILERA JIMÉNEZ, A. [2010]: Diseño de un instrumento para la evaluación de la satisfacción de la formación recibida de las diferentes asignaturas correspondientes al plan de estudios del grado en psicología de la Universidad de Sevilla, Revista de Enseñanza Universitaria, vol.36: 45-61.
  • REAL DECRETO 1393/2007, de 29 de octubre, por el que se establece la ordenación de las enseñanzas universitarias oficiales. Ministerio de Educación y Ciencia. BOE núm. 260, de 30 de octubre.
  • RUBIN, R.S. Y DIERDORFFF, E.C. [2009]: How relevant is the MBA? Assessing the alignment of required curricula and required managerial competencies, Academy of Management Learning & Education, vol.8, núm.2: 208-224.
  • SALINAS GUTIÉRREZ, A.; MORALES LOZANO, J.A. Y MARTÍNEZ CAMBLOR, P. [2008]: Satisfacción del estudiante y calidad universitaria: un análisis explicatorio en la unidad académica multidisciplinaria agronomía y ciencias de la Universidad Autónoma de Tamaulipas, México, Revista de Enseñanza Universitaria, vol.31: 39-55.
  • SEGREDO PÉREZ, A.M.; PERDOMO VICTORIA, I.; PÉREZ PIÑERO, J. Y LÓPEZ PUIG, P. [2004]: Satisfacción de los egresados de la Maestría de APS con las competencias adquiridas, Revista (online) Cubana de Medicina General Integral, vol.20, núm.2.
  • SERENO, E. [2010]: Tener estudios de postgrado abre las puertas a un 5% más de ofertas de empleo, http://apms.es/183Yhhu