Producción y caracterización de los influencers sénior españoles en Instagram

  1. Martín Martín, Francisco Marcos 1
  2. Ballesteros Aguayo, Lucía 2
  3. Pedrero García, Encarnación 3
  4. Cruz Díaz, Rocío 4
  1. 1 Profesor Sustituto Interino Universidad de Málaga, España
  2. 2 Profesora Sustituta Interina Universidad de Málaga, España
  3. 3 Profesora Titular Universidad Pablo de Olavide, España
  4. 4 Profesora Contratado Doctor Universidad Pablo de Olavide, España
Revista:
Fonseca, Journal of Communication

ISSN: 2172-9077

Año de publicación: 2023

Título del ejemplar: Age/ing Studies in Communication to Achieve Social Change

Número: 26

Páginas: 103-120

Tipo: Artículo

DOI: 10.14201/FJC.31237 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAcceso abierto editor

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Resumen

The purpose of our research is to determine the presence of Spanish senior instagrammers, as well as to analyse the areas in which they exert influence. To achieve this objective, we used an exploratory qualitative methodology through content analysis to study the characteristics of the production of the 12 profiles of senior influencers with more than 100,000 followers. The results of the research indicate that the production of senior influencers is characterized by a markedly different digital marketing strategy. On the other hand, professional routines such as regularity in the frequency of publication, the quality and creativity of the posts and the close relationship they maintain with their followers are also evident.

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