Beatriz Isabel
Bachero Mena
Investigadora no período 2014-2016
Universidad de Sevilla
Sevilla, EspañaPublicacións en colaboración con investigadores/as de Universidad de Sevilla (25)
2024
-
Acute Responses to Different Velocity Loss Thresholds during Squat Exercise with Blood-Flow Restriction in Strength-Trained Men
Sports, Vol. 12, Núm. 6
-
Autopercepción en la comprensión lectora de textos científicos en alumnos del Grado en Ciencias de la Actividad Física y del Deporte
Investigación para la mejora de las prácticas educativas desde una perspectiva holística (Dykinson), pp. 1327-1334
-
Effects of Velocity Loss During Bench-Press Training With Light Relative Loads
International journal of sports physiology and performance, Vol. 19, Núm. 10, pp. 1076-1086
-
La presencia de mitos relacionados con la Actividad Física y el Deporte en estudiantes del ciclo formativo de grado medio y superior
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 57, pp. 426-432
-
Mejora de la comprensión de textos científicos utilizando inteligencia artificial en la Educación Superior: una propuesta de innovación docente
Investigación para la mejora de las prácticas educativas desde una perspectiva holística (Dykinson), pp. 1807-1814
-
Myoelectric manifestations of fatigue of the finger flexor muscles and endurance capacity in experienced versus intermediate climbers during suspension tasks
Journal of Sports Sciences, Vol. 42, Núm. 8, pp. 655-664
2023
-
Asociación entre el tiempo de actividad física y el tiempo de pantalla en alumnos y alumnas de Educación Primaria
Nuevos caminos en las prácticas innovadoras docentes del ecosistema educativo (Dykinson), pp. 519-534
-
The interplay between gastrocnemius medialis force–length and force–velocity potentials, cumulative EMG activity and energy cost at speeds above and below the walk to run transition speed
Experimental Physiology, Vol. 108, Núm. 1, pp. 90-102
2022
-
Acute Mechanical, Neuromuscular, and Metabolic Responses to Different Set Configurations in Resistance Training
Journal of strength and conditioning research, Vol. 36, Núm. 11, pp. 2983-2991
-
Acute neuromuscular and hormonal responses to 20 versus 40% velocity loss in males and females before and after 8 weeks of velocity-loss resistance training
Experimental Physiology, Vol. 107, Núm. 9, pp. 1046-1060
-
Do Faster, Stronger, and More Powerful Athletes Perform Better in Resisted Sprints?
Journal of strength and conditioning research, Vol. 36, Núm. 7, pp. 1826-1832
-
Effects of Different Loading Conditions During Resisted Sprint Training on Sprint Performance
Journal of strength and conditioning research, Vol. 36, Núm. 10, pp. 2725-2732
-
Evaluation of the acute response on different mechanical, physiological and metabolic variables after a stairclimbing exercise with specific gear in professional firefighters
Revista Andaluza de Medicina del Deporte, Vol. 15, Núm. 3, pp. 102-106
-
Influence of muscle-belly and tendon gearing on the energy cost of human walking
Scandinavian Journal of Medicine and Science in Sports, Vol. 32, Núm. 5, pp. 844-855
-
Resistance Training in Women
Lecture Notes in Bioengineering (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 343-361
2021
-
Effects of Resistance Training on Physical Performance in High-Level 800-Meter Athletes: A Comparison Between High-Speed Resistance Training and Circuit Training
Journal of strength and conditioning research, Vol. 35, Núm. 7, pp. 1905-1915
-
Load Index and Vertical Jump to Monitor Neuromuscular Fatigue in an Elite 800-m Athlete
International Journal of Sports Physiology and Performance, Vol. 16, Núm. 9, pp. 1354-1358
-
Mechanical and Metabolic Responses during High-intensity Training in Elite 800-m Runners
International Journal of Sports Medicine, Vol. 42, Núm. 4, pp. 350-356
2020
-
Acute and short-term response to different loading conditions during resisted sprint training
International Journal of Sports Physiology and Performance, Vol. 15, Núm. 7, pp. 997-1004
-
Análisis de la condición física en personas con discapacidad intelectual tras un plan de entrenamiento de cuatro semanas
Innovación Docente e Investigación en Educación: avanzando en el proceso de enseñanza-aprendizaje (Dykinson), pp. 411-420