Causas del rendimiento académico en asignaturas cuantitativas de la Facultad de Ciencias Empresariales
-
1
Universidad Pablo de Olavide
info
ISSN: 2171-892X
Año de publicación: 2011
Número: 19
Tipo: Artículo
Otras publicaciones en: Anales de ASEPUMA
Resumen
Many empirical studies have been carried out to explore factors affecting students’ motivation and learning experience. Their final aim should be the consideration of new teaching techniques, more appropriate to the real needs of the students, but this is a difficult task because each subject or course requires different levels of various skills. In this paper, we analyze the particular case of the Faculty of Business at Pablo de Olavide University, in Seville. We perform several Statistical analyses over the students of the new degrees (1st and 2nd years) to check that gender and previous studies are relevant factors, and also to find out that the relation between quantitative subjects is worthy to be taken into account.
Referencias bibliográficas
- Adillón, R., Boncompte, M., Castañer, A., Esteve, J., Fort, J.M., Jorba, L., Ortí, F.J.; Purroy, P. (2009). “Propuesta de mejora de la actuación docente a partir de las características del alumnado de primer curso de Matemáticas en la Facultad de Economía y Empresa de la Universidad de Barcelona”. Rect@, Vol. Actas_17, Issue 1: 613, XVII Jornadas ASEPUMA y V Encuentro Internacional, Burgos.
- Castellanos, L., González, M.C., González, M.A.; Manzano, I.M. (1998). “Las matemáticas empresariales: estudio de los factores determinantes del rendimiento académico”. Rect@, Vol. Actas_6, Issue 1: 15, VI Jornadas ASEPUMA, Santiago de Compostela.
- Mizala, A., Romaguera, P.; Reinaga, T. (1999). “Factores que inciden en el rendimiento escolar en Bolivia”. Documentos de Trabajo 61, Centro de Economía Aplicada, Universidad de Chile.
- Rúa, A., Redondo, R., Martínez De Ibarreta, C., Fabra, M.E., Martín, M.J., Núñez, A. (2010). “Factores del rendimiento académico en las asignaturas cuantitativas de Administración y Dirección de Empresas”. Anales de ASEPUMA nº 18: 105, XVIII Jornadas ASEPUMA y VI Encuentro Internacional, Santiago de Compostela.
- Van Dinther, M., Dochy, F.; Segers, M. (2010). “Factors Affecting students' self-efficacy in higher education”. Educational Research Review, pendiente de publicación.
- Young-Joo, K. (2010). “Catholic Schools or School Quality? The Effects of Catholic School on Labor Market Outcomes”. Economic of Education Review, 30, 3, pp. 546–558.