Los nuevos entornos virtuales de aprendizaje permanente (MOOC) y sus posibilidades educativas en ámbitos sociales y educativos

  1. Esteban Vázquez-Cano 1
  2. Eloy López Meneses 2
  3. Esther Fernández Márquez 2
  4. Cristóbal Ballesteros Regaña 3
  1. 1 Universidad Nacional de Educación a Distancia
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    Universidad Nacional de Educación a Distancia

    Madrid, España

    ROR https://ror.org/02msb5n36

  2. 2 Universidad Pablo de Olavide
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    Universidad Pablo de Olavide

    Sevilla, España

    ROR https://ror.org/02z749649

  3. 3 Universidad de Sevilla
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    Universidad de Sevilla

    Sevilla, España

    ROR https://ror.org/03yxnpp24

Journal:
Pixel-Bit: Revista de medios y educación

ISSN: 1133-8482

Year of publication: 2018

Issue: 53

Pages: 179-192

Type: Article

DOI: 10.12795/PIXELBIT.2018.I53.12 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openOpen access editor

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Abstract

This article presents a diachronic study in which university students' conceptions about thestrengths and weaknesses of MOOC courses in socio-educational scenarios are analyzed. The sample isconstituted by 251 students from Pablo de Olavide University belonging to the Degree in Social Educationduring the academic year 2014-2017, and Double Degree in Social Work and Social Education, during theacademic courses 2015/16 and 2016/17. Through a descriptive and qualitative methodology, the mostremarkable results in relation to strengths were proposed: Free, help for the training of the disadvantagedpeople, flexible time, the existence of collaboration networks to share ideas and educational experiencesand university contents. Nevertheless, the main weaknesses will be an adequate follow-up is needed, mostof them present expository, standard and general materials not adapted to the particular interests of theuser, which has an impact on high dropout rates.Key words: Educational innovation, Education, Lifelong education.the gender differences detected between boys and girls selfies, also treating the rituality of the "take aselfie" process and sociocultural references detected which point to an specific idea of sexuality.

Funding information

El presente trabajo surge de la directriz marcada por el proyecto Innovación docente 2.0 con Tecnologías de la Información y la Comunicación en el Espacio Europeo de Educación Superior, desarrollado en el marco de los Proyectos de Innovación y Desarrollo Docente y con la colaboración del grupo de investigación EDUINNOVAGOGÏA (HUM-971). Grupo reconocido por el Plan Andaluz de Investigación, Desarrollo e Innovación yla Oficina de Transferencia de Resultados de Investigación de la Universidad Pablo de Olavide (UPO), financiado por el Vicerrectorado de Docencia y Convergencia Europea de dicha Universidad.

Funders

  • Universidad Pablo de Olavide Spain
    • HUM-971

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