Gestión de e-Learning en la educación continua de la Universidad de Colimaun modelo desde la innovación educativa

  1. Flores Hernández, Evangelina
Dirigida per:
  1. Jesús María Salinas Ibáñez Director/a

Universitat de defensa: Universitat de les Illes Balears

Fecha de defensa: 17 de de març de 2011

Tribunal:
  1. Julio Cabero Almenara President/a
  2. Bárbara Luisa de Benito Crosetti Secretari/ària
  3. Francisco Martínez Sánchez Vocal
  4. Rosabel Roig Vila Vocal
  5. Ángel Pío González Soto Vocal

Tipus: Tesi

Resum

La present tesi doctoral sustenta el desenvolupament de gestió i-Learning para l'educació contínua de la Universitat de Colima (Mèxic), mitjançant el disseny d'un model des de la innovació educativa, que flexibilitzi el seu procés educatiu extracurricular amb més eficiència i eficàcia. El sistema i-Learning va ser triat ja que resulta ser el més idoni per a tal proposta, degut al fet que ha permès donar un considerable avanç en l'evolució i adaptació de l'educació als temps actuals. Per a tal efecte es van realitzar dos estudis, el primer és el diagnostico de necessitats de gestió i innovació educativa per a l'educació contínua i el segon i des dels lineamientos que subjeuen del pla estratègic de la institució, és el disseny del model i-Learning propi. La metodologia propasada per al desenvolupament de l'estratègia didáctica es va basar en el model ADDIE, a través duna serie destapes cada cuna amb flexos de treballa, fases i artefactos que sirviesen de suporta per al disseny i el desenvolupament de cursos en línea. El model proposat permet descriare de manera general el componentes dels material: contiguas i estrategias didàctiques a través de tres dimensions de carácter organitzatiu, pedagògic i tecnològic, que proporcionen la informació requerida perquè sigui possible obtenir un disseny sistémico que com procés d'aprenentatge intervingut per l'ús de la tecnologia, pretén que l'individu interioritzi aprenentatges i patrons culturals a través de l'ús de les TIC i l'educació virtual. El prototip va ser implementat en un curs sota la metodologia NTCL (Norma Tècnica de Competència Laboral) i entre el componentes clau estan el mòduls que permeten la presentació del material, la comunicació, la pràctica i exercicis, per a facilitar la gestió del coneixement en el context de l'educació contínua universitària amb qualitat, en un acostament de la universitat amb la comunitat.