La enseñanza de la ortografía al alumnado inmigrante en Secundaria

  1. Gómez Camacho, Alejandro
Liburua:
Investigaciones sobre la enseñanza del español y su cultura en contextos de inmigración [archivo de ordenador]
  1. Bravo-García, Eva (ed. lit.)
  2. Gallardo-Saborido, Emilio J. (ed. lit.)
  3. Santos de la Rosa, Inmaculada (ed. lit.)
  4. Gutiérrez Rivero, Antonio (ed. lit.)

Argitaletxea: Helsinki : Universidad de Helsinki ; Sevilla : Universidad de Sevilla, Grupo de Investigación Estudios lingüísticos, histórico-culturales y Enseñanza del Español como Lengua Extranjera, 2014

ISBN: 978-84-697-1296-2

Argitalpen urtea: 2014

Orrialdeak: 97-116

Mota: Liburuko kapitulua

Laburpena

The incorporation of immigrant pupils in the Spanish Language and Literature classroom offers an opportunity to update the didactic and methodological approaches of the Spanish Language and Literature Teachers. This study describes concrete examples from the narrative point of view of the biographical method and also offers some insightful strategies to acquire the Spanish spelling competence when the language of instruction is not matched to the immigrant pupils' mother tongue.