Aproximación a la historia de vida a partir de un taller de formación con el alumnado de 1º de Grado de Educación Social
-
1
Universidad Pablo de Olavide
info
ISSN: 2013-2255
Any de publicació: 2014
Volum: 7
Número: 2
Pàgines: 91-104
Tipus: Article
Altres publicacions en: REIRE: revista d'innovació i recerca en educació
Resum
Els esforços realitzats per adaptar els continguts i les metodologies docents a l’Espai Europeu d‘Educació Superior (EEES) s’han centrat, entre d’altres coses, en la formació per competències, l’avaluació continuada o l’aprenentatge actiu, autònom i participatiu. En concret, hem considerat l’ús del taller didàctic per afavorir la construcció del coneixement des de l’aula, facilitant la posada en pràctica de continguts teòrics. Això ens ha facilitat transformar la metodologia d’una assignatura eminentment teòrica en una altra en què l’alumnat mateix participa construint el contingut mitjançant l’inici a la investigació emprant la tècnica de la història de vida. Presentem en aquest article el procés i resultat de l’experiència amb alumnat del Grau d’Educació Social de la Universitat Pablo d’ Olavide (Sevilla) durant dos cursos acadèmics. El treball posa de manifest un alt consens sobre la importància d’integrar l’ús del taller didàctic a les aules.