Trabajar el tiempo histórico en el Grado de Educación Primariagénero y reivindicaciones laborales a través de la prensa

  1. Miguel Jesús López Serrano 1
  2. Silvia Medina Quintana 1
  3. Rafael Guerrero Elecalde 1
  1. 1 Universidad de Córdoba
    info

    Universidad de Córdoba

    Córdoba, España

    ROR https://ror.org/05yc77b46

Revista:
Clío: History and History Teaching.

ISSN: 1139-6237

Año de publicación: 2019

Título del ejemplar: Enseñanza de las Ciencias Sociales con perspectiva de género.

Número: 45

Páginas: 155-167

Tipo: Artículo

Otras publicaciones en: Clío: History and History Teaching.

Resumen

This text presents an educative activity related to the subject of Teaching Social Sciences in Primary Education, taught in the third year of the bachelor’s degree in Primary Education at the University of Cordoba (Spain). One of the main objectives of the activity, as well as of the Social Sciences Teaching itself, is to work on the time categories with the students. In this case, they have analysed news from the XIX century and current ones, so as to compare the past and the present. In addition, they have been asked to take a gender perspective into account when studying gender relations in a specific subject, such as the working world.

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