Publicacións (18) Publicacións de José María Millán Tapia

2023

  1. Measuring performance differentials across entrepreneurship types

    International Entrepreneurship and Management Journal, Vol. 19, Núm. 3, pp. 981-1016

  2. Población en riesgo de pobreza y/o exclusión social. Propuesta metodológica para la estimación del indicador AROPE en los municipios de Andalucía

    Hacienda Pública Española / Review of Public Economics, Núm. 246, pp. 101-135

2021

  1. How IPR Can Shape Knowledge Diffusion Processes in Europe

    International Studies in Entrepreneurship (Springer), pp. 143-173

  2. How do country R&D change the allocation of self-employment across different types?

    Small Business Economics, Vol. 56, Núm. 2, pp. 695-721

  3. ‘Digital divide’ among European entrepreneurs: Which types benefit most from ICT implementation?

    Journal of Business Research, Vol. 125, pp. 533-547

2018

  1. Are false own-account workers less job satisfied than true ones?

    Applied Economics Letters, Vol. 25, Núm. 13, pp. 945-950

  2. The relationship between start-up motive and earnings over the course of the entrepreneur’s business tenure

    Journal of Evolutionary Economics, Vol. 28, Núm. 1, pp. 101-123

  3. discapacidad y problemas de salud como barreras al empleo en España

    Revista de estudios andaluces, Núm. 36, pp. 177-207

2017

  1. Does the Effectiveness of Employment Incentive Programs Vary by Firm Size?

    Journal of Economic Issues, Vol. 51, Núm. 1, pp. 222-237

  2. Estudio de una experiencia internacional de aprendizaje interactivo en la asignatura pequeñas empresas e iniciativa empresarial

    Aula de encuentro: Revista de investigación y comunicación de experiencias educativas, Vol. 19, Núm. 2, pp. 97-143

  3. La economía sumergida en tiempos de crisis: un análisis del trabajo no declarado en Europa

    Revista de estudios andaluces, Núm. 34, pp. 453-501

2015

  1. Unraveling the relationship between the business cycle and the own-account worker’s decision to hire employees

    International Entrepreneurship and Management Journal, Vol. 11, Núm. 2, pp. 321-342