Publicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Sevilla (26)

2024

  1. Acute Metabolic Response, Neuromuscular Activity, and Mechanical Performance to Different Set

    International journal of sports medicine, Vol. 45, Núm. 11, pp. 820-828

  2. Acute Responses to Different Velocity Loss Thresholds during Squat Exercise with Blood-Flow Restriction in Strength-Trained Men

    Sports, Vol. 12, Núm. 6

  3. Autopercepción en la comprensión lectora de textos científicos en alumnos del Grado en Ciencias de la Actividad Física y del Deporte

    Investigación para la mejora de las prácticas educativas desde una perspectiva holística (Dykinson), pp. 1327-1334

  4. Effects of 4 Different Velocity-Based Resistance-Training Programming Models on Physical Performance

    International Journal of Sports Physiology and Performance, Vol. 19, Núm. 3, pp. 271-279

  5. Effects of Velocity Loss During Bench-Press Training With Light Relative Loads

    International journal of sports physiology and performance, Vol. 19, Núm. 10, pp. 1076-1086

  6. Mejora de la comprensión de textos científicos utilizando inteligencia artificial en la Educación Superior: una propuesta de innovación docente

    Investigación para la mejora de las prácticas educativas desde una perspectiva holística (Dykinson), pp. 1807-1814

2023

  1. Acute Mechanical and Metabolic Responses to Different Resistance Training Protocols With Equated Volume Load

    International journal of sports physiology and performance, Vol. 18, Núm. 4, pp. 402-413

  2. Asociación entre el tiempo de actividad física y el tiempo de pantalla en alumnos y alumnas de Educación Primaria

    Nuevos caminos en las prácticas innovadoras docentes del ecosistema educativo (Dykinson), pp. 519-534

  3. El uso de las tecnologías móviles para promover hábitos saludables en estudiantes universitarios: estrategias para la innovación docente

    Mejorando la enseñanza a través de la innovación educativa (Dykinson), pp. 855-866

2022

  1. Acute Mechanical, Neuromuscular, and Metabolic Responses to Different Set Configurations in Resistance Training

    Journal of strength and conditioning research, Vol. 36, Núm. 11, pp. 2983-2991

  2. Analysis of the Flipped Classroom Model as a Proposal for Teaching Innovation

    Journal of Higher Education Theory and Practice, Vol. 22, Núm. 10, pp. 30-37

  3. Do Faster, Stronger, and More Powerful Athletes Perform Better in Resisted Sprints?

    Journal of strength and conditioning research, Vol. 36, Núm. 7, pp. 1826-1832

  4. Evaluation of the acute response on different mechanical, physiological and metabolic variables after a stairclimbing exercise with specific gear in professional firefighters

    Revista Andaluza de Medicina del Deporte, Vol. 15, Núm. 3, pp. 102-106

  5. Influencia del sexo sobre la adherencia a la dieta mediterránea, nivel de condición física y composición corporal en adolescentes

    Investigando la Salud a lo largo del Ciclo Vital: nuevos retos y actualizaciones (Dykinson), pp. 77-88

  6. Propuesta educativa basada en el duatlón: experiencia de su aplicación en el área de primaria

    Acercamiento multidisciplinar para la investigación e intervención en contextos educativos (Dykinson), pp. 207-216

  7. Specific Adaptations to 0%, 15%, 25%, and 50% Velocity-Loss Thresholds During Bench Press Training

    International journal of sports physiology and performance, Vol. 17, Núm. 8, pp. 1231-1241

2021

  1. Calidad de los hábitos alimenticios y actividad física en educación primaria

    Innovación docente e investigación en educación: nuevos enfoques en la metodología docente (Dykinson), pp. 269-279

  2. Effects of Cluster Set Configuration on Mechanical Performance and Neuromuscular Activity

    Journal of strength and conditioning research, Vol. 35, Núm. 2, pp. 310-317

  3. Effects of velocity loss threshold within resistance training during concurrent training on endurance and strength performance

    International Journal of Sports Physiology and Performance, Vol. 16, Núm. 6, pp. 849-857

  4. Monitoring training volume through maximal number of repetitions or velocity-based approach

    International Journal of Sports Physiology and Performance, Vol. 16, Núm. 4, pp. 527-534