Miguel
Sánchez Moreno
Researcher in the period 2015-2018
Universidad de Sevilla
Sevilla, EspañaPublications in collaboration with researchers from Universidad de Sevilla (23)
2024
-
Acute Responses to Different Velocity Loss Thresholds during Squat Exercise with Blood-Flow Restriction in Strength-Trained Men
Sports, Vol. 12, Núm. 6
-
Effects of 4 Different Velocity-Based Resistance-Training Programming Models on Physical Performance
International Journal of Sports Physiology and Performance, Vol. 19, Núm. 3, pp. 271-279
-
Effects of Velocity Loss During Bench-Press Training With Light Relative Loads
International journal of sports physiology and performance, Vol. 19, Núm. 10, pp. 1076-1086
2023
-
Acute Mechanical and Metabolic Responses to Different Resistance Training Protocols With Equated Volume Load
International journal of sports physiology and performance, Vol. 18, Núm. 4, pp. 402-413
-
Asociación entre el tiempo de actividad física y el tiempo de pantalla en alumnos y alumnas de Educación Primaria
Nuevos caminos en las prácticas innovadoras docentes del ecosistema educativo (Dykinson), pp. 519-534
-
El uso de las tecnologías móviles para promover hábitos saludables en estudiantes universitarios: estrategias para la innovación docente
Mejorando la enseñanza a través de la innovación educativa (Dykinson), pp. 855-866
2022
-
Acute Mechanical, Neuromuscular, and Metabolic Responses to Different Set Configurations in Resistance Training
Journal of strength and conditioning research, Vol. 36, Núm. 11, pp. 2983-2991
-
Analysis of the Flipped Classroom Model as a Proposal for Teaching Innovation
Journal of Higher Education Theory and Practice, Vol. 22, Núm. 10, pp. 30-37
-
Do Faster, Stronger, and More Powerful Athletes Perform Better in Resisted Sprints?
Journal of strength and conditioning research, Vol. 36, Núm. 7, pp. 1826-1832
-
Evaluation of the acute response on different mechanical, physiological and metabolic variables after a stairclimbing exercise with specific gear in professional firefighters
Revista Andaluza de Medicina del Deporte, Vol. 15, Núm. 3, pp. 102-106
-
Influencia del sexo sobre la adherencia a la dieta mediterránea, nivel de condición física y composición corporal en adolescentes
Investigando la Salud a lo largo del Ciclo Vital: nuevos retos y actualizaciones (Dykinson), pp. 77-88
-
Propuesta educativa basada en el duatlón: experiencia de su aplicación en el área de primaria
Acercamiento multidisciplinar para la investigación e intervención en contextos educativos (Dykinson), pp. 207-216
-
Specific Adaptations to 0%, 15%, 25%, and 50% Velocity-Loss Thresholds During Bench Press Training
International journal of sports physiology and performance, Vol. 17, Núm. 8, pp. 1231-1241
2021
-
Calidad de los hábitos alimenticios y actividad física en educación primaria
Innovación docente e investigación en educación: nuevos enfoques en la metodología docente (Dykinson), pp. 269-279
-
Effects of Cluster Set Configuration on Mechanical Performance and Neuromuscular Activity
Journal of strength and conditioning research, Vol. 35, Núm. 2, pp. 310-317
-
Effects of velocity loss threshold within resistance training during concurrent training on endurance and strength performance
International Journal of Sports Physiology and Performance, Vol. 16, Núm. 6, pp. 849-857
-
Monitoring training volume through maximal number of repetitions or velocity-based approach
International Journal of Sports Physiology and Performance, Vol. 16, Núm. 4, pp. 527-534
-
Nivel de condición física y adherencia a la dieta mediterránea en educación primaria
Innovación docente e investigación en educación y ciencias sociales: nuevos enfoques en la metodología docente (Dykinson), pp. 573-584
2020
-
Acute and short-term response to different loading conditions during resisted sprint training
International Journal of Sports Physiology and Performance, Vol. 15, Núm. 7, pp. 997-1004
-
Análisis de la condición física en personas con discapacidad intelectual tras un plan de entrenamiento de cuatro semanas
Innovación Docente e Investigación en Educación: avanzando en el proceso de enseñanza-aprendizaje (Dykinson), pp. 411-420