Miguel
Sánchez Moreno
Researcher in the period 2015-2018


Universidad de Sevilla
Sevilla, EspañaPublications in collaboration with researchers from Universidad de Sevilla (30)
2025
-
Acute Responses to Different Lifting Velocities During Squat Training With and Without Blood Flow Restriction
Journal of Strength and Conditioning Research, Vol. 39, Núm. 3, pp. 307-317
-
Velocity Loss as an Indicator of Resistance Training Volume in Women
Journal of Human Kinetics, Vol. 95, pp. 111-122
2024
-
Acute Metabolic Response, Neuromuscular Activity, and Mechanical Performance to Different Set
International journal of sports medicine, Vol. 45, Núm. 11, pp. 820-828
-
Acute Responses to Different Velocity Loss Thresholds during Squat Exercise with Blood-Flow Restriction in Strength-Trained Men
Sports, Vol. 12, Núm. 6
-
Autopercepción en la comprensión lectora de textos científicos en alumnos del Grado en Ciencias de la Actividad Física y del Deporte
Investigación para la mejora de las prácticas educativas desde una perspectiva holística (Dykinson), pp. 1327-1334
-
Cluster sets lead to better performance maintenance and minimize training-induced fatigue than traditional sets
Frontiers in Sports and Active Living, Vol. 6
-
Effects of 4 Different Velocity-Based Resistance-Training Programming Models on Physical Performance
International Journal of Sports Physiology and Performance, Vol. 19, Núm. 3, pp. 271-279
-
Effects of Velocity Loss During Bench-Press Training With Light Relative Loads
International journal of sports physiology and performance, Vol. 19, Núm. 10, pp. 1076-1086
-
Impact of Generalized Versus Individualized Load–Velocity Equations on Velocity-Loss Magnitude in Bench-Press Exercise: Mixed-Model and Equivalence Analysis
International Journal of Sports Physiology and Performance, Vol. 19, Núm. 12, pp. 1480-1490
-
Mejora de la comprensión de textos científicos utilizando inteligencia artificial en la Educación Superior: una propuesta de innovación docente
Investigación para la mejora de las prácticas educativas desde una perspectiva holística (Dykinson), pp. 1807-1814
2023
-
Acute Mechanical and Metabolic Responses to Different Resistance Training Protocols With Equated Volume Load
International journal of sports physiology and performance, Vol. 18, Núm. 4, pp. 402-413
-
Asociación entre el tiempo de actividad física y el tiempo de pantalla en alumnos y alumnas de Educación Primaria
Nuevos caminos en las prácticas innovadoras docentes del ecosistema educativo (Dykinson), pp. 519-534
-
El uso de las tecnologías móviles para promover hábitos saludables en estudiantes universitarios: estrategias para la innovación docente
Mejorando la enseñanza a través de la innovación educativa (Dykinson), pp. 855-866
2022
-
Acute Mechanical, Neuromuscular, and Metabolic Responses to Different Set Configurations in Resistance Training
Journal of strength and conditioning research, Vol. 36, Núm. 11, pp. 2983-2991
-
Analysis of the Flipped Classroom Model as a Proposal for Teaching Innovation
Journal of Higher Education Theory and Practice, Vol. 22, Núm. 10, pp. 30-37
-
Do Faster, Stronger, and More Powerful Athletes Perform Better in Resisted Sprints?
Journal of strength and conditioning research, Vol. 36, Núm. 7, pp. 1826-1832
-
Evaluation of the acute response on different mechanical, physiological and metabolic variables after a stairclimbing exercise with specific gear in professional firefighters
Revista Andaluza de Medicina del Deporte, Vol. 15, Núm. 3, pp. 102-106
-
Influencia del sexo sobre la adherencia a la dieta mediterránea, nivel de condición física y composición corporal en adolescentes
Investigando la Salud a lo largo del Ciclo Vital: nuevos retos y actualizaciones (Dykinson), pp. 77-88
-
Propuesta educativa basada en el duatlón: experiencia de su aplicación en el área de primaria
Acercamiento multidisciplinar para la investigación e intervención en contextos educativos (Dykinson), pp. 207-216
-
Specific Adaptations to 0%, 15%, 25%, and 50% Velocity-Loss Thresholds During Bench Press Training
International journal of sports physiology and performance, Vol. 17, Núm. 8, pp. 1231-1241