
Juan Manuel
Berbel Pineda
Catedrático/a de Universidad
Publications (60) Juan Manuel Berbel Pineda publications
2025
-
CAPÍTULO 1. La franquicia como modelo de negocio
La franquicia en los países Iberoamericanos (Tirant lo Blanch), pp. 21-79
-
Engagement, Satisfaction, and Revisit Intentions in Flamenco Tourism: Insights for the Cultural Event Industry
Journal of Tourism and Services, Vol. 16, Núm. 30, pp. 215-235
-
Football fan engagement: sponsorship brand value and consumer purchase intentions
Management Decision
-
Impact and development of sport sponsorship: a three-decade bibliometric analysis (1993–2024)
Sport, Business and Management: An International Journal, Vol. 15, Núm. 2, pp. 176-203
-
Impact and development of sport sponsorship: a three-decade bibliometric analysis (1993–2024)
Sport, Business and Management: An International Journal
-
La franquicia en los países Iberoamericanos
coord.
Tirant lo Blanch
2024
-
Antecedents and outcomes of memorable tourism experiences in tourism recreation: the case of motorcycle tourism
Tourism Recreation Research, Vol. 49, Núm. 5, pp. 1126-1139
-
Empleo de nuevas herramientas digitales (Genially y Código QR) en la elaboración de materiales en la asignatura Dirección Comercial I
Empoderando la docencia en la era digital: innovación, tecnología y renovación pedagógica (Dykinson), pp. 425-445
-
Innovation processes: from linear models to artificial intelligence
Engineering Management in Production and Services, Vol. 16, Núm. 3, pp. 15-28
2023
-
Empleo de nuevas herramientas digitales (genially y códigos QR) en la elaboración de materiales en la asignatura Dirección comercial I
Innovación, investigación y transferencias ante la era de las inteligencias artificiales: Libro de resúmenes del congreso internacional nodos del conocimiento 2023
-
Fair trade practices for fighting in emerging countries: A business-centred approach
Research Anthology on Business Law, Policy, and Social Responsibility (IGI Global), pp. 813-828
2022
-
Casos de éxito en internacionalización de empresas andaluzas
coord.
Tirant lo Blanch
-
Factors affecting the decision and the degree of the internationalisation of franchises
European Journal of International Management, Vol. 17, Núm. 4, pp. 583-610
-
Fair trade and consumer valuation: Purchase intentions in an emerging economy
Business Strategy and Development, Vol. 5, Núm. 3, pp. 245-258
-
Innovación y redes interorganizacionales. El estudio del caso de una start-up
Ciencias Económicas: Publicación de la Facultad de Ciencias Económicas de la Universidad Nacional del Litoral, Vol. 1, Año 19
-
The typology of entrepreneurial exporters: has it all been said? An empirical approach using latent class segmentations
Economic Research-Ekonomska Istrazivanja , Vol. 35, Núm. 1, pp. 4177-4194
2021
-
Diseño, innovación y desarrollo de cápsulas de conocimiento en el área de Internacionalización de Empresas
Actas del III Congreso Internacional de Innovación Docente e Investigación en Educación Superior: cambios en el proceso de enseñanza-aprendizaje de las Áreas del Conocimiento. 15-20 de noviembre de 2021
-
Sustainable Tourism as a Driving force of the Tourism Industry in a Post-Covid-19 Scenario
Social Indicators Research, Vol. 158, Núm. 3, pp. 991-1011
2020
-
Communication, trust, and loyalty in the hotel sector: The mediator role of consumer's complaints
Tourism Analysis, Vol. 25, Núm. 1, pp. 183-187
-
Dataset for analyzing the influence of country of origin, gastronomic culture and products evaluation on consumers' shopping intentions
Data in Brief