Publications (52) Juan Manuel Berbel Pineda publications

2024

  1. Antecedents and outcomes of memorable tourism experiences in tourism recreation: the case of motorcycle tourism

    Tourism Recreation Research, Vol. 49, Núm. 5, pp. 1126-1139

  2. Empleo de nuevas herramientas digitales (Genially y Código QR) en la elaboración de materiales en la asignatura Dirección Comercial I

    Empoderando la docencia en la era digital: innovación, tecnología y renovación pedagógica (Dykinson), pp. 425-445

  3. Innovation processes: from linear models to artificial intelligence

    Engineering Management in Production and Services, Vol. 16, Núm. 3, pp. 15-28

2023

  1. Fair trade practices for fighting in emerging countries: A business-centred approach

    Research Anthology on Business Law, Policy, and Social Responsibility (IGI Global), pp. 813-828

2022

  1. Casos de éxito en internacionalización de empresas andaluzas coord.

    Tirant lo Blanch

  2. Factors affecting the decision and the degree of the internationalisation of franchises

    European Journal of International Management, Vol. 17, Núm. 4, pp. 583-610

  3. Fair trade and consumer valuation: Purchase intentions in an emerging economy

    Business Strategy and Development, Vol. 5, Núm. 3, pp. 245-258

  4. Innovación y redes interorganizacionales. El estudio del caso de una start-up

    Ciencias Económicas: Publicación de la Facultad de Ciencias Económicas de la Universidad Nacional del Litoral, Vol. 1, Año 19

  5. The typology of entrepreneurial exporters: has it all been said? An empirical approach using latent class segmentations

    Economic Research-Ekonomska Istrazivanja , Vol. 35, Núm. 1, pp. 4177-4194

2021

  1. Diseño, innovación y desarrollo de cápsulas de conocimiento en el área de Internacionalización de Empresas

    Actas del III Congreso Internacional de Innovación Docente e Investigación en Educación Superior: cambios en el proceso de enseñanza-aprendizaje de las Áreas del Conocimiento. 15-20 de noviembre de 2021

  2. Sustainable Tourism as a Driving force of the Tourism Industry in a Post-Covid-19 Scenario

    Social Indicators Research, Vol. 158, Núm. 3, pp. 991-1011

2019

  1. Gastronomic experience as a factor of motivation in the tourist movements

    International Journal of Gastronomy and Food Science, Vol. 18

2018

  1. Foreign tourists as external-market information source for SMEs

    Journal of Quality Assurance in Hospitality and Tourism, Vol. 19, Núm. 3, pp. 341-357