Michaela
Bednarova
Publicacións (26) Publicacións de Michaela Bednarova
2023
-
Corporate digital responsibility: bibliometric landscape – chronological literature review
The International Journal of Digital Accounting Research, Vol. 23, Núm. 29, pp. 1-18
-
Disclosures about algorithmic decision making in the corporate reports of Western European companies
International Journal of Accounting Information Systems, Vol. 48
-
La responsabilidad digital corporativa
AECA: Revista de la Asociación Española de Contabilidad y Administración de Empresas, Núm. 141, pp. 17-18
2022
-
Artificial Intelligence Disclosures in Sustainability Reports: Towards an Artificial Intelligence Reporting Framework
Lecture Notes in Information Systems and Organisation
2021
-
Citizen reactions to municipalities’ Instagram communication
Government Information Quarterly, Vol. 38, Núm. 3
-
Transparencia e inteligencia artificial: la necesidad de un marco de información de referencia
AECA: Revista de la Asociación Española de Contabilidad y Administración de Empresas, Núm. 135, pp. 4-5
2020
-
Environmental disclosure as a tool for public sector legitimacy: A Twitter intelligence approach
International Journal of Public Administration in the Digital Age, Vol. 7, Núm. 3, pp. 1-31
-
La disrupción tecnológica y su impacto en el impacto en el ámbito económico y de la información
AECA: Revista de la Asociación Española de Contabilidad y Administración de Empresas, Núm. 129, pp. 21-25
2019
-
Blockchain and its implications for accounting and auditing
Meditari Accountancy Research, Vol. 27, Núm. 5, pp. 725-740
-
From environmental reporting to environmental performance
Sustainability (Switzerland), Vol. 11, Núm. 9
-
Twitter as a tool for citizen engagement: An empirical study of the Andalusian municipalities
Government Information Quarterly, Vol. 36, Núm. 3, pp. 480-489
2018
-
Blockhain y los registros contables consensuados compartidos (CR3)
AECA: Revista de la Asociación Española de Contabilidad y Administración de Empresas, Núm. 123, pp. 4-5
-
E-government 2.0: medios de comunicación social en el sector público
AECA: Revista de la Asociación Española de Contabilidad y Administración de Empresas, Núm. 121, pp. 8-11
-
The use of YouTube in western European municipalities
Government Information Quarterly, Vol. 35, Núm. 2, pp. 223-232
2017
-
Human Capital Reporting Practices of German and American Companies
The International Journal of Digital Accounting Research, Vol. 17, Núm. 23, pp. 67-91
-
Sustainabiblity highlights in sustainability reports: Evidence from DJSI worrld-80 companies
AECA: Revista de la Asociación Española de Contabilidad y Administración de Empresas, Núm. 117, pp. 13-17
2016
-
Corporate twitter in spanish hotel chains
AECA: Revista de la Asociación Española de Contabilidad y Administración de Empresas, Núm. 115, pp. 2-3
-
Corporate twitter use and stakeholder engagement: An empirical analysis of the Spanish hotel industry
European Journal of Tourism Research, Vol. 13, pp. 69-83
2015
-
Aplicación de la captalogía para el desarrollo de la dimensión persuasiva del informe integrado
AECA: Revista de la Asociación Española de Contabilidad y Administración de Empresas, Núm. 110, pp. 23-26
-
CSR reporting practices of Eurozone companies
Revista de contabilidad = Spanish accounting review: [RC-SAR], Vol. 18, Núm. 2, pp. 182-193