Publicacións (26) Publicacións de Michaela Bednarova

2023

  1. Corporate digital responsibility: bibliometric landscape – chronological literature review

    The International Journal of Digital Accounting Research, Vol. 23, Núm. 29, pp. 1-18

  2. Disclosures about algorithmic decision making in the corporate reports of Western European companies

    International Journal of Accounting Information Systems, Vol. 48

  3. La responsabilidad digital corporativa

    AECA: Revista de la Asociación Española de Contabilidad y Administración de Empresas, Núm. 141, pp. 17-18

2021

  1. Citizen reactions to municipalities’ Instagram communication

    Government Information Quarterly, Vol. 38, Núm. 3

  2. Transparencia e inteligencia artificial: la necesidad de un marco de información de referencia

    AECA: Revista de la Asociación Española de Contabilidad y Administración de Empresas, Núm. 135, pp. 4-5

2020

  1. Environmental disclosure as a tool for public sector legitimacy: A Twitter intelligence approach

    International Journal of Public Administration in the Digital Age, Vol. 7, Núm. 3, pp. 1-31

  2. La disrupción tecnológica y su impacto en el impacto en el ámbito económico y de la información

    AECA: Revista de la Asociación Española de Contabilidad y Administración de Empresas, Núm. 129, pp. 21-25

2019

  1. Blockchain and its implications for accounting and auditing

    Meditari Accountancy Research, Vol. 27, Núm. 5, pp. 725-740

  2. From environmental reporting to environmental performance

    Sustainability (Switzerland), Vol. 11, Núm. 9

  3. Twitter as a tool for citizen engagement: An empirical study of the Andalusian municipalities

    Government Information Quarterly, Vol. 36, Núm. 3, pp. 480-489

2018

  1. Blockhain y los registros contables consensuados compartidos (CR3)

    AECA: Revista de la Asociación Española de Contabilidad y Administración de Empresas, Núm. 123, pp. 4-5

  2. E-government 2.0: medios de comunicación social en el sector público

    AECA: Revista de la Asociación Española de Contabilidad y Administración de Empresas, Núm. 121, pp. 8-11

  3. The use of YouTube in western European municipalities

    Government Information Quarterly, Vol. 35, Núm. 2, pp. 223-232

2017

  1. Human Capital Reporting Practices of German and American Companies

    The International Journal of Digital Accounting Research, Vol. 17, Núm. 23, pp. 67-91

  2. Sustainabiblity highlights in sustainability reports: Evidence from DJSI worrld-80 companies

    AECA: Revista de la Asociación Española de Contabilidad y Administración de Empresas, Núm. 117, pp. 13-17

2016

  1. Corporate twitter in spanish hotel chains

    AECA: Revista de la Asociación Española de Contabilidad y Administración de Empresas, Núm. 115, pp. 2-3

  2. Corporate twitter use and stakeholder engagement: An empirical analysis of the Spanish hotel industry

    European Journal of Tourism Research, Vol. 13, pp. 69-83

2015

  1. Aplicación de la captalogía para el desarrollo de la dimensión persuasiva del informe integrado

    AECA: Revista de la Asociación Española de Contabilidad y Administración de Empresas, Núm. 110, pp. 23-26

  2. CSR reporting practices of Eurozone companies

    Revista de contabilidad = Spanish accounting review: [RC-SAR], Vol. 18, Núm. 2, pp. 182-193