Universidad y discapacidad. Diagnóstico sobre la inclusión de estudiantes con discapacidad en la Universidad de Córdoba

  1. María García-Cano Torrico 1
  2. Ana Castillejo Arroyo 2
  3. Natalia Jiménez Luque 2
  4. Irene Martínez Gallego 3
  5. María Chiara 2
  6. Francisco Alós Cívico 4
  1. 1 Departamento de Educación. Universidad de Córdoba. España
  2. 2 Servicio de Atención a la Diversidad. Universidad de Córdoba. España
  3. 3 Psicóloga General Sanitaria. Córdoba. España
  4. 4 Departamento de Psicología.Universidad de Córdoba. España
Journal:
Docencia y Derecho

ISSN: 2172-5004

Year of publication: 2017

Issue: 11

Type: Article

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Abstract

The present article offers the results of the first study carried out by the University of Cordova, through the office of diversity and inclusion, on the inclusion of persons with disabilities in university. The study involved 81 students with disability enrolled in the University of Cordova during the academic year 2016/17.The participants completed a questionnaire (Cunidis-d), which collects information on curricular adaptations, teaching activity, accessibility and university community. This information is valuable at two levels: 1. descriptive characteristics of the analyzed sample. 2. Tabulation of the opinions according to the thematic groups included in the questionnaire.

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