Carmen Rocio
Yot Domínguez
Investigadora en el període 2017-2021
Universidad de Sevilla
Sevilla, EspañaPublicacions en col·laboració amb investigadors/es de Universidad de Sevilla (19)
2022
-
Confirmatory Validation of an Evaluation Instrument for Interventions Based on the Healthy Habits App Healthy Jeart with Adolescents
Journal of Personalized Medicine, Vol. 12, Núm. 3
-
Digital storytelling en Educación Superior: análisis de las creaciones narrativas
Investigación y transferencia de las ciencias sociales frente a un mundo en crisis (Dykinson), pp. 765-779
-
Estudio sobre la formación inicial docente a través de proyectos de Aprendizaje Servicio en el ámbito universitario andaluz
Experiencias innovadoras y desarrollo de competencias docentes en educación ante el horizonte 2030 (Dykinson), pp. 1118-1136
-
Mobile Applications and Healthy Habits of Adolescents, a Strange Couple: Pilot Study of the Efficacy of the Healthy Jeart App
Sustainability (Switzerland), Vol. 14, Núm. 9
-
No me llames influencer. Nuevos artesanos digitales en educación
Campus Virtuales, Vol. 11, Núm. 2, pp. 133-145
-
Teachers’ formal and non-formal learning strategies for their professional development: Design and validation of an instrument
Education Policy Analysis Archives, Vol. 30
-
The influence of emotional burnout and resilience on the psychological distress of nursing students during the COVID-19 pandemic
International Journal of Mental Health Nursing, Vol. 31, Núm. 6, pp. 1457-1466
2020
-
Analysis of the internet use and students’ Web 2.0 digital competence in a Russian university
International Journal of Technology Enhanced Learning, Vol. 12, Núm. 3, pp. 316-342
-
Healthy Jeart. Developing an app to promote health among young people
Education and Information Technologies, Vol. 25, Núm. 3, pp. 1837-1854
-
Healthy Jeart: promoción de la salud en la adolescencia a través de dispositivos móviles
Revista espanola de salud publica, Vol. 94
-
Structural equation models on the satisfaction and motivation for retirement of spanish university professors
Social Sciences, Vol. 9, Núm. 4
2019
-
From chalk to keyboard in higher education classrooms: changes and coherence when integrating technological knowledge into pedagogical content knowledge
Journal of Further and Higher Education, Vol. 43, Núm. 7, pp. 975-988
-
Trainee teachers' perceptions on cyberbullying in educational contexts
Social Sciences, Vol. 8, Núm. 1
2018
-
Aportaciones de la formación blended learning al desarrollo profesional docente
RIED: revista iberoamericana de educación a distancia, Vol. 21, Núm. 1, pp. 155-174
-
La educación lectora y literaria a través de los libros digitales. Entre "booktubers" y realidad aumentada
Competencias mediáticas en medios digitales emergentes (Comunicación Social Ediciones y Publicaciones), pp. 189-210
2017
-
La motivación del alumnado como eje vertebrador en la era Post-MOOC
@tic. revista d'innovació educativa, Núm. 18, pp. 56
-
Online Self-Regulated Learning Questionnaire in a Russian MOOC
Computers in Human Behavior, Vol. 75, pp. 966-974
-
Teacher attitudes in the design of learning activities through technology
CEUR Workshop Proceedings
-
University students’ self-regulated learning using digital technologies
International Journal of Educational Technology in Higher Education, Núm. 14