
Isotta
Mac Fadden
Profesor/a Sustituto Interino
Publications (28)
2023
-
Adolescents and youths’ opinions about the factors associated with cannabis use: a qualitative study based on the I-Change model
BMC Nursing, Vol. 22, Núm. 1
-
Análisis sociológico de contexto para la innovación docente en grados de Ciencias Sociales
Procesos de enseñanza y aprendizaje en la sociedad actual (Dykinson), pp. 93-102
-
Social Validity in Spain of the Mantente REAL Prevention Program for Early Adolescents: Social Validity of Mantente Real in Spain
Journal of Prevention, Vol. 44, Núm. 2, pp. 143-164
2022
-
Enfoque de formación en inteligencias múltiples para la adquisición de competencias clave
Educación global en contextos formativos (Dykinson), pp. 31-45
2021
-
A science mapping analysis of ‘marginality, stigmatization and social cohesion’ in WoS (1963–2019)
Quality and Quantity, Vol. 55, Núm. 1, pp. 275-293
-
Educational workshops for the development of socio‐ emotional competences: a study in contexts of social vulnerability
Accessibility of vulnerability Groups: from ICTS to Emotions (Dykinson), pp. 71-80
-
La formación en competencias digitales para el desarrollo integral de los docentes universitarios
Innovaciones metodológicas en los procesos de enseñanza-aprendizaje del siglo XXI (Octaedro), pp. 107-120
-
La marginalidad avanzada para el desarrollo sostenible de la ciudadanía global
Octaedro
2020
-
Applicability of the theory of planned behavior for predicting alcohol use in spanish early adolescents
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 22, pp. 1-15
-
Educational Models of Social Cohesion in Marginal Contexts: The Social Space as an Educational Agent
Studies in Systems, Decision and Control (Springer International Publishing), pp. 161-172
-
Educational Models of Social Cohesion in Marginal Contexts: The Social Space as an Educational Agent
Qualitative and quantitative models in socio-economics systems and social work (Springer Suiza), pp. 161-172
-
MOOC in Higher Education from the Students’ Perspective. A Sustainable Model?
Studies in Systems, Decision and Control (Springer International Publishing), pp. 207-223
-
Present stereotypes in the choice of academic careers and professional training
IJERI: International journal of Educational Research and Innovation, Núm. 13, pp. 47-61
2019
-
Los MOOC: nuevas tendencias educativas para la formación ambiental de la ciudadanía
Tecnologías y tendencias didácticas emergentes en escenarios educativos (Octaedro), pp. 45-64
-
Microblogging con Twitter en la enseñanza universitaria a distancia
Innovación e investigación sobre el aprendizaje ubicuo y móvil en la educación superior. (Octaedro), pp. 37-48
-
Perceived utility of video games in the learning process in secondary education-case studies
Sustainability (Switzerland), Vol. 11, Núm. 23
2018
-
Competencias en la Educación Superior
Innovaciones e investigaciones universitarias hispano-italianas (Geforán), pp. 150-162
-
Experiencia de posgrado sobre la mediación
Investigación y prácticas universitarias (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 87-103
-
Los MOOC: Ecosistemas formativos de innovación y conectividad social
Investigación y prácticas universitarias (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 3-21
-
Marginalidad: Nuevos paradigmas en los contextos educativos de vulnerabilidad social
Experiencias pedagógicas e innovación educativa: aportaciones desde la praxis docente e investigadora (Octaedro), pp. 2664-2680