Publicaciones en las que colabora con Daniel Musitu Ferrer (16)

2022

  1. Ajuste escolar, empatía y conectividad con el medio ambiente natural en el marco de la educación ambiental en educación secundaria en España

    Interdisciplinaria: Revista de psicología y ciencias afines = journal of psychology and related sciences, Vol. 39, Núm. 3, pp. 243-262

  2. Peer Victimization, Peer Aggression and Depressive Symptoms over Time: A Longitudinal Study with Latent Growth Curves

    Psychosocial Intervention, Vol. 31, Núm. 3, pp. 169-176

2021

  1. Forgiveness and Loneliness in Peer-Victimized Adolescents

    Journal of Interpersonal Violence, Vol. 36, Núm. 19-20, pp. 9648-9669

2019

  1. Comunidad, familia y escuela: implicaciones en el ajuste escolar y el rendimiento académico

    Éxito educativo: claves de construcción y desarrollo (Tirant lo Blanch), pp. 215-234

  2. Family communication problems, psychosocial adjustment and cyberbullying

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 16, Núm. 13

  3. Family functioning, self-concept and cybervictimization: An analysis based on gender

    Social Sciences, Vol. 8, Núm. 2

  4. Is School Adjustment Related to Environmental Empathy and Connectedness to Nature?

    Psychosocial Intervention, Vol. 28, Núm. 2, pp. 101-110

  5. La Educación Social y la Educación Ambiental: dos Ámbitos Convergentes para la Acción Socioeducativa Ambiental.

    Pesquisa em Educação Ambiental, Vol. 14, Núm. 2

  6. Parental socialization, school adjustment and cyber-aggression among adolescents

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 16, Núm. 20

  7. Relationships between parental socialization styles, empathy and connectedness with nature: Their implications in environmentalism

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 16, Núm. 14

  8. ¿Desde qué perspectiva de Educación Ambiental estamos trabajando?

    La Pedagogía Social en un entorno VICA: ¿viejos problemas, nuevas perspectivas? : Comunicaciones y Conclusiones : Congreso Internacional SIPS 2019/ XXXII Seminario Interuniversitario de Pedagogía Social