Publicaciones (114) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2020

  1. 10 años de la Educación para el Desarrollo en la Universidad Pablo de Olavide. Tendencias actuales y retos futuros: la Agenda 2030

    Educar, Vol. 56, Núm. 2, pp. 349-366

  2. A school in crisis: educational challenges from a social education perspective

    Hekademos: revista educativa digital, Núm. 29, pp. 12-22

  3. Adaptation and validation of the scale of types of users in gamification with the spanish adolescent population

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 11, pp. 1-10

  4. Adolescents’ life satisfaction: The role of classroom, family, self-concept and gender

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 1

  5. Analysis of interpersonal competences in the use of ICT in the Spanish university context

    Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 2

  6. Analysis of the Relationship Between Psychological Well-Being and Decision Making in Adolescent Students

    Frontiers in Psychology, Vol. 11

  7. Analysis of the internet use and students’ Web 2.0 digital competence in a Russian university

    International Journal of Technology Enhanced Learning, Vol. 12, Núm. 3, pp. 316-342

  8. Anxiety about the risk of death of their patients in health professionals in spain: Analysis at the peak of the covid-19 pandemic

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 16, pp. 1-16

  9. Análisis de la percepción del estudiante universitario sobre el contexto sociotecnológico a través de la innovación didáctica

    Revista Lasallista de investigación, Vol. 17, Núm. 1, pp. 84-102

  10. Aprendizaje basado en el modelo STEM y la clave de la metacognición

    Innoeduca: international journal of technology and educational innovation, Vol. 6, Núm. 1, pp. 14-25

  11. Aprendizaje y evaluación por competencias. Una experiencia de innovación en la formación del profesorado de Educación Primaria

    Cuaderno de Pedagogía Universitaria, Vol. 17, Núm. 34, pp. 83-98

  12. Asociacionismo, participación y animación sociocultural: El caso ANRIE_ASC

    Quaderns d'animació i educació social, Núm. 31

  13. Aspectos etnobotánicos de Cuspón, Perú: una comunidad campesina que utiliza 57 especies de plantas en sus diversas necesidades

    Scientia Agropecuaria, Vol. 11, Núm. 1, pp. 7-14

  14. Buenas prácticas en la organización, gestión y dirección de los centros educativos

    Bordón: Revista de pedagogía, Vol. 72, Núm. 1, pp. 11-30

  15. Bullying victimization among mexican adolescents: Psychosocial differences from an ecological approach

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 13, pp. 1-16

  16. Burnout docente: un análisis bibliométrico sobre la producción científica indexada en Scopus

    IJERI: International journal of Educational Research and Innovation, Núm. 14, pp. 197-210

  17. Cartography of damages and resistance: Migratory route of young women from West Africa to Europe

    Journal of Curriculum and Pedagogy, Vol. 17, Núm. 3, pp. 277-287

  18. Ciudades educadoras que sienten y abrazan como antídoto al COVID-19

    Kera Yvoty: reflexiones sobre la cuestión social, Núm. 5, pp. 64-70

  19. Coeducación en el sistema educativo español: un puente para alcanzar la equidad y la justicia social

    Brazilian Journal of Development, Vol. 6, Núm. 3, pp. 13092-13106

  20. Continuity and overlap of roles in victims and aggressors of bullying and cyberbullying in adolescence: a systematic review

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 20, pp. 1-15