Departamento
Educación y Psicología Social
Publicaciones (114) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2020
-
10 años de la Educación para el Desarrollo en la Universidad Pablo de Olavide. Tendencias actuales y retos futuros: la Agenda 2030
Educar, Vol. 56, Núm. 2, pp. 349-366
-
A school in crisis: educational challenges from a social education perspective
Hekademos: revista educativa digital, Núm. 29, pp. 12-22
-
Adaptation and validation of the scale of types of users in gamification with the spanish adolescent population
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 11, pp. 1-10
-
Adolescents’ life satisfaction: The role of classroom, family, self-concept and gender
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 1
-
Analysis of interpersonal competences in the use of ICT in the Spanish university context
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 2
-
Analysis of the Relationship Between Psychological Well-Being and Decision Making in Adolescent Students
Frontiers in Psychology, Vol. 11
-
Analysis of the internet use and students’ Web 2.0 digital competence in a Russian university
International Journal of Technology Enhanced Learning, Vol. 12, Núm. 3, pp. 316-342
-
Anxiety about the risk of death of their patients in health professionals in spain: Analysis at the peak of the covid-19 pandemic
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 16, pp. 1-16
-
Análisis de la percepción del estudiante universitario sobre el contexto sociotecnológico a través de la innovación didáctica
Revista Lasallista de investigación, Vol. 17, Núm. 1, pp. 84-102
-
Aprendizaje basado en el modelo STEM y la clave de la metacognición
Innoeduca: international journal of technology and educational innovation, Vol. 6, Núm. 1, pp. 14-25
-
Aprendizaje y evaluación por competencias. Una experiencia de innovación en la formación del profesorado de Educación Primaria
Cuaderno de Pedagogía Universitaria, Vol. 17, Núm. 34, pp. 83-98
-
Asociacionismo, participación y animación sociocultural: El caso ANRIE_ASC
Quaderns d'animació i educació social, Núm. 31
-
Aspectos etnobotánicos de Cuspón, Perú: una comunidad campesina que utiliza 57 especies de plantas en sus diversas necesidades
Scientia Agropecuaria, Vol. 11, Núm. 1, pp. 7-14
-
Buenas prácticas en la organización, gestión y dirección de los centros educativos
Bordón: Revista de pedagogía, Vol. 72, Núm. 1, pp. 11-30
-
Bullying victimization among mexican adolescents: Psychosocial differences from an ecological approach
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 13, pp. 1-16
-
Burnout docente: un análisis bibliométrico sobre la producción científica indexada en Scopus
IJERI: International journal of Educational Research and Innovation, Núm. 14, pp. 197-210
-
Cartography of damages and resistance: Migratory route of young women from West Africa to Europe
Journal of Curriculum and Pedagogy, Vol. 17, Núm. 3, pp. 277-287
-
Ciudades educadoras que sienten y abrazan como antídoto al COVID-19
Kera Yvoty: reflexiones sobre la cuestión social, Núm. 5, pp. 64-70
-
Coeducación en el sistema educativo español: un puente para alcanzar la equidad y la justicia social
Brazilian Journal of Development, Vol. 6, Núm. 3, pp. 13092-13106
-
Continuity and overlap of roles in victims and aggressors of bullying and cyberbullying in adolescence: a systematic review
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 20, pp. 1-15