Planteando problemas de forma poética

  1. Juan Núñez Valdés 1
  2. Concepción Paralera Morales 2
  1. 1 Universidad de Sevilla
    info

    Universidad de Sevilla

    Sevilla, España

    ROR https://ror.org/03yxnpp24

  2. 2 Universidad Pablo de Olavide
    info

    Universidad Pablo de Olavide

    Sevilla, España

    ROR https://ror.org/02z749649

Zeitschrift:
Unión: revista iberoamericana de educación matemática

ISSN: 1815-0640

Datum der Publikation: 2011

Nummer: 27

Seiten: 151-161

Art: Artikel

Andere Publikationen in: Unión: revista iberoamericana de educación matemática

Zusammenfassung

The aim of this paper is to introduce the possibility of a Secondary School teacher of Mathematics using poetry as another tool in order to inspire curiosity in students and make them have greater motivation and interest in the subject. Some of the many of varied poems somehow related to Mathematics are also shown and the context and most appropriate level to use them are indicated.

Bibliographische Referenzen

  • Blog matemático de Luis Miguel Iglesias Albarránhttp://aula21.net/aulablog21/archives/2009/04/30/matematicas-y-poesia/Matemáticas Divertidas http://www.matematicasdivertidas.com/Poesia%20Matematica/poesiamatematica.html
  • Blog de Poesía y Matemáticas http://www.albaiges.com/poesia/poesiamatematica.htm
  • Blog de poesías matemáticas http://centros5.pntic.mec.es/ies.julio.caro.baroja/departamentos/MATEMATICAS/APUNTES_ACTIVIDADES/POEMAS/poemas_matematicas.htmBlog AULANET http://aula21.net/aulablog21/archives/2009/04/30/matematicas-y-poesia/
  • Blog titulado “Lo último en Matemáticas y Poesía http://matematicasypoesia.blogspot.com/
  • Matemáticas y Poesía. Administrador: J. A. Hervás. http://www.matematicasypoesia.com.es/
  • Sobre poesías matemáticas http://www.albaiges.com/poesia/poesiamatematica.htm
  • Tahan, M. (2008). El hombre que calculaba. Editorial RBA Libros, Barcelona.