Planteando problemas de forma poética
- Juan Núñez Valdés 1
- Concepción Paralera Morales 2
-
1
Universidad de Sevilla
info
-
2
Universidad Pablo de Olavide
info
ISSN: 1815-0640
Année de publication: 2011
Número: 27
Pages: 151-161
Type: Article
D'autres publications dans: Unión: revista iberoamericana de educación matemática
Résumé
The aim of this paper is to introduce the possibility of a Secondary School teacher of Mathematics using poetry as another tool in order to inspire curiosity in students and make them have greater motivation and interest in the subject. Some of the many of varied poems somehow related to Mathematics are also shown and the context and most appropriate level to use them are indicated.
Références bibliographiques
- Blog matemático de Luis Miguel Iglesias Albarránhttp://aula21.net/aulablog21/archives/2009/04/30/matematicas-y-poesia/Matemáticas Divertidas http://www.matematicasdivertidas.com/Poesia%20Matematica/poesiamatematica.html
- Blog de Poesía y Matemáticas http://www.albaiges.com/poesia/poesiamatematica.htm
- Blog de poesías matemáticas http://centros5.pntic.mec.es/ies.julio.caro.baroja/departamentos/MATEMATICAS/APUNTES_ACTIVIDADES/POEMAS/poemas_matematicas.htmBlog AULANET http://aula21.net/aulablog21/archives/2009/04/30/matematicas-y-poesia/
- Blog titulado “Lo último en Matemáticas y Poesía http://matematicasypoesia.blogspot.com/
- Matemáticas y Poesía. Administrador: J. A. Hervás. http://www.matematicasypoesia.com.es/
- Sobre poesías matemáticas http://www.albaiges.com/poesia/poesiamatematica.htm
- Tahan, M. (2008). El hombre que calculaba. Editorial RBA Libros, Barcelona.