Movimiento, Técnicas de Intervención, Valores, Aprendizaje, Deporte y Seguridad
MOTIVA2
Universidad Rey Juan Carlos
Madrid, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad Rey Juan Carlos (21)
2023
-
Evaluating the Effectiveness of a Psychological and Adventure-based Multicomponent Therapeutic Program for Victims of Intimate Partner Violence: A Pilot Study
Journal of Interpersonal Violence, Vol. 38, Núm. 17-18, pp. 9869-9897
2022
-
Análisis diferencial de variables psicológicas relacionadas con el compromiso para la práctica deportiva en universitarios durante el confinamiento por la COVID-19
Sportis: Revista Técnico-Científica del Deporte Escolar, Educación Física y Psicomotricidad, Vol. 8, Núm. 3, pp. 370-395
-
Rating of perceived exertion and velocity loss as variables for controlling the level of effort in the bench press exercise
Sports Biomechanics, Vol. 21, Núm. 1, pp. 41-55
2021
-
Analysis of physical activity and lifestyles among university students
Revista Internacional de Medicina y Ciencias de la Actividad Fisica y del Deporte, Vol. 21, Núm. 81, pp. 175-195
-
Barriers to the practice of sport and physical activity from the perspective of Self-Determination theory
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 14
-
Intervenciones asistidas con animales en las ciencias del deporte: una propuesta para su inclusión entre las actividades físicas en el medio natural
E-motion: Revista de Educación, Motricidad e Investigación, Núm. 16, pp. 69-93
-
Key factors associated with adherence to physical exercise in patients with chronic diseases and older adults: An umbrella review
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 4, pp. 1-24
-
Predictive model for amotivation and discipline in physical education students based on teaching–learning styles
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 1, pp. 1-14
-
Psychometric Properties Of The Healthy Lifestyle Questionnaire For Ecuadorian University Students (EVS-EUE)
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 3, pp. 1-10
2020
-
Análisis de la motivación, igualdad de trato, discriminación y preferencia hacia la Educación Física
Liderazgo en la promoción de la actividad física: estrategias efectivas en la movilización de activos: Libro de actas del Congreso Internacional (Universidad de Zaragoza), pp. 193-198
-
Impact of Weekly Physical Activity on Stress Response: An Experimental Study
Frontiers in Psychology, Vol. 11
-
Impact of a hybrid TGfU/Sport education unit on student motivation and intention to be physically active in physical education
Liderazgo en la promoción de la actividad física: estrategias efectivas en la movilización de activos: Libro de actas del Congreso Internacional (Universidad de Zaragoza), pp. 271-275
-
Modeling physical activity, mental health, and prosocial behavior in school-aged children: A gender perspective
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 11
-
Motivation and Commitment to Sports Practice During the Lockdown Caused by Covid-19
Frontiers in Psychology, Vol. 11
-
Motivation trans-contextual model application in the prediction of veteran athlete's life satisfaction
Medicina dello Sport, Vol. 73, Núm. 3, pp. 461-472
-
Motivational variables to predict autotelic experience and enjoyment of students. Analysis in function of environment and sports practice
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 6
-
Prediction model of healthy lifestyles through the self-determination theory in physical education students.
Revista de psicodidáctica, Vol. 25, Núm. 1
-
The importance of supporting student autonomy in physical education classes to improve intention to be physically active
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 10
-
Validation of the portuguese version of the healthy lifestyle questionnaire
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 4
2019
-
Perfil psicológico en corredores de ultramaratón
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 36, pp. 310-317