Alberto
Grao Cruces
Ikertzailea 2009-2010 tartean
Argitalpenak (58) Alberto Grao Cruces argitalpenak
2022
-
Efectos de un programa de Responsabilidad Personal y Social sobre la empatía y la inteligencia emocional en educación física
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 44, pp. 504-514
2021
-
Implementing service-learning programs in physical education; teacher education as teaching and learning models for all the agents involved: A systematic review
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 2, pp. 1-27
2020
-
Associations between weight status and situational motivation toward fitness testing in physical education: The mediator role of physical fitness
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 13, pp. 1-12
-
Cultura organizativa del técnico deportivo y su relación con la Satisfacción y Valor percibido de usuarios de actividades deportivas extraescolares
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 38, pp. 606-612
-
Diseño y validación de una escala para medir en profesores de Educación Física el uso responsable de las pruebas de condición física (FITPET)
Cultura, ciencia y deporte, Vol. 15, Núm. 46, pp. 551-560
-
Effects on aggression and social responsibility by teaching personal and social responsibility during physical education
Journal of Physical Education and Sport, Vol. 20, Núm. 4, pp. 1832-1838
-
Temporal trends of compliance with school-based physical activity recommendations among Spanish children, 2011–2018
Journal of Physical Activity and Health, Vol. 17, Núm. 7, pp. 756-761
2019
-
Effectiveness of a school-based doping prevention programme in Spanish adolescents
Journal of Human Sport and Exercise: JHSE, Vol. 14, Núm. 4, pp. 813-820
2018
-
Behavioral intentions of sports services consumers according to the social and demographic variables
Revista Mexicana de Psicologia, Vol. 35, Núm. 1, pp. 63-71
-
CO-207. The role of physical activity to get secondary education students satisfied with their lives
6th International Congress of Educational Sciences and Development: proceedings
-
CO-321. Reasons for extracurricular sports practice of secondary school students according to the frequency of practice and the sports modality
6th International Congress of Educational Sciences and Development: proceedings
-
Effects on Schoolchildren's Social Skills through a TPSR Model-based Programme in Physical Education
ERPA 2018: International Congresses on Education
-
Female users of unisex fitness centres and of fitness centres exclusive for women: satisfaction
International Journal of Sports Marketing and Sponsorship, Vol. 19, Núm. 4, pp. 384-395
-
Perfil y formación de los técnicos de prácticas deportivas extraescolares
Revista Internacional de Deportes Colectivos, Núm. 34, pp. 17-25
-
Psychometric Properties of the Spanish Version of the Situational Motivation Scale (SIMS) in Physical Education Lessons
ERPA 2018: International Congresses on Education
-
Teaching personal and social responsibility model-based programmes in physical education: A systematic review
European Physical Education Review, Vol. 24, Núm. 1, pp. 56-75
2017
-
Asociación entre condición física y autoconcepto físico en estudiantes españoles de 12-16 años
Revista Latinoamericana de Psicología, Vol. 49, Núm. 1, pp. 128-136
-
Autoconcepto físico e intencionalidad para ser físicamente activo en los participantes del programa escuelas deportivas
Journal of sport and health research, Vol. 9, Núm. 1, pp. 15-26
-
Capítulo 27. Orientaciones metodológicas del modelo de responsabilidad personal y social para el profesorado de Educación Física
Respuestas e intervenciones educativas en una sociedad diversa (Comares), pp. 244-255
-
Capítulo 28. Fundamentos del Programa de Responsabilidad Personal y Social en Educación Fisica y Deportiva
Respuestas e intervenciones educativas en una sociedad diversa (Comares), pp. 256-265