Publicaciones (67) Publicaciones de Beatriz Palacios Florencio

2024

  1. Drivers of social innovation for tourism enterprises: a study on lifestyle entrepreneurship

    Journal of Sustainable Tourism, Vol. 32, Núm. 10, pp. 2141-2158

  2. Empleo de nuevas herramientas digitales (Genially y Código QR) en la elaboración de materiales en la asignatura Dirección Comercial I

    Empoderando la docencia en la era digital: innovación, tecnología y renovación pedagógica (Dykinson), pp. 425-445

2023

  1. Analysis of the effects of store image, trust and perceived quality on consumption habits of textile products in the COVID-19 pandemic

    Textile Research Journal, Vol. 93, Núm. 9-10, pp. 2317-2329

  2. Fair trade practices for fighting in emerging countries: A business-centred approach

    Research Anthology on Business Law, Policy, and Social Responsibility (IGI Global), pp. 813-828

2022

  1. Analysis of the influence of reputation, identity and image on the country brand

    Academia Revista Latinoamericana de Administracion, Vol. 35, Núm. 2, pp. 163-182

  2. Fair trade and consumer valuation: Purchase intentions in an emerging economy

    Business Strategy and Development, Vol. 5, Núm. 3, pp. 245-258

  3. Proposal for a CSR model on the dimensions of employee job satisfaction

    Leveraging new business technology for a sustainable economic recovery

  4. Relationship CSR and employee commitment: mediating effects of internal motivation and trust

    European Research on Management and Business Economics, Vol. 28, Núm. 2, pp. 65-75

2021

  1. Breaking down the decision to externalise new corporate ventures

    Total Quality Management and Business Excellence, Vol. 32, Núm. 1-2, pp. 76-91

  2. Características de los turistas con relación a las expectativas, satisfacción y lealtad en la industria hotelera

    Esic market, Núm. 170, pp. 603-625

  3. Conceptual model about the entrepreneurial university: Design and validation with the pls methodology

    Anais da Academia Brasileira de Ciencias, Vol. 93, Núm. 4

  4. Explaining the boycott behavior: A conceptual model proposal and validation

    Journal of Consumer Behaviour, Vol. 20, Núm. 5, pp. 1313-1325

  5. Factores que favorecen la exportación de granos de cacao del Ecuador

    Interciencia: Revista de ciencia y tecnología de América, Vol. 46, Núm. 6, pp. 272-279

  6. Factors which favor the exports of cocoa grains from Ecuador

    Interciencia, Vol. 46, Núm. 6, pp. 272-279

  7. Sustainable Tourism as a Driving force of the Tourism Industry in a Post-Covid-19 Scenario

    Social Indicators Research, Vol. 158, Núm. 3, pp. 991-1011

2020

  1. Aplicación del modelo de las 7S de McKinsey en una empresa de transporte de Ecuador

    Polo del Conocimiento: Revista científico - profesional, Vol. 5, Núm. 5, pp. 296-311

  2. Aprendizaje autónomo: Resultados y acogida por parte del estudiante

    Evaluación e innovación en educación superior e investigación (Dykinson), pp. 372-377

  3. CSR intellectual structure in management and tourism

    TQM Journal, Vol. 32, Núm. 3, pp. 521-541

  4. Communication, trust, and loyalty in the hotel sector: The mediator role of consumer's complaints

    Tourism Analysis, Vol. 25, Núm. 1, pp. 183-187

  5. Corporate social responsibility, facets of employee job satisfaction and commitment: the case in Ecuador

    TQM Journal, Vol. 33, Núm. 2, pp. 521-543