Beatriz
Palacios Florencio
Publicaciones (67) Publicaciones de Beatriz Palacios Florencio
2024
-
Drivers of social innovation for tourism enterprises: a study on lifestyle entrepreneurship
Journal of Sustainable Tourism, Vol. 32, Núm. 10, pp. 2141-2158
-
Empleo de nuevas herramientas digitales (Genially y Código QR) en la elaboración de materiales en la asignatura Dirección Comercial I
Empoderando la docencia en la era digital: innovación, tecnología y renovación pedagógica (Dykinson), pp. 425-445
2023
-
Analysis of the effects of store image, trust and perceived quality on consumption habits of textile products in the COVID-19 pandemic
Textile Research Journal, Vol. 93, Núm. 9-10, pp. 2317-2329
-
Fair trade practices for fighting in emerging countries: A business-centred approach
Research Anthology on Business Law, Policy, and Social Responsibility (IGI Global), pp. 813-828
2022
-
Analysis of the influence of reputation, identity and image on the country brand
Academia Revista Latinoamericana de Administracion, Vol. 35, Núm. 2, pp. 163-182
-
Fair trade and consumer valuation: Purchase intentions in an emerging economy
Business Strategy and Development, Vol. 5, Núm. 3, pp. 245-258
-
Proposal for a CSR model on the dimensions of employee job satisfaction
Leveraging new business technology for a sustainable economic recovery
-
Relationship CSR and employee commitment: mediating effects of internal motivation and trust
European Research on Management and Business Economics, Vol. 28, Núm. 2, pp. 65-75
2021
-
Breaking down the decision to externalise new corporate ventures
Total Quality Management and Business Excellence, Vol. 32, Núm. 1-2, pp. 76-91
-
Características de los turistas con relación a las expectativas, satisfacción y lealtad en la industria hotelera
Esic market, Núm. 170, pp. 603-625
-
Conceptual model about the entrepreneurial university: Design and validation with the pls methodology
Anais da Academia Brasileira de Ciencias, Vol. 93, Núm. 4
-
Explaining the boycott behavior: A conceptual model proposal and validation
Journal of Consumer Behaviour, Vol. 20, Núm. 5, pp. 1313-1325
-
Factores que favorecen la exportación de granos de cacao del Ecuador
Interciencia: Revista de ciencia y tecnología de América, Vol. 46, Núm. 6, pp. 272-279
-
Factors which favor the exports of cocoa grains from Ecuador
Interciencia, Vol. 46, Núm. 6, pp. 272-279
-
Sustainable Tourism as a Driving force of the Tourism Industry in a Post-Covid-19 Scenario
Social Indicators Research, Vol. 158, Núm. 3, pp. 991-1011
2020
-
Aplicación del modelo de las 7S de McKinsey en una empresa de transporte de Ecuador
Polo del Conocimiento: Revista científico - profesional, Vol. 5, Núm. 5, pp. 296-311
-
Aprendizaje autónomo: Resultados y acogida por parte del estudiante
Evaluación e innovación en educación superior e investigación (Dykinson), pp. 372-377
-
CSR intellectual structure in management and tourism
TQM Journal, Vol. 32, Núm. 3, pp. 521-541
-
Communication, trust, and loyalty in the hotel sector: The mediator role of consumer's complaints
Tourism Analysis, Vol. 25, Núm. 1, pp. 183-187
-
Corporate social responsibility, facets of employee job satisfaction and commitment: the case in Ecuador
TQM Journal, Vol. 33, Núm. 2, pp. 521-543