Publikationen in Zusammenarbeit mit Forschern von Universidad Complutense de Madrid (42)

2022

  1. Barriers and facilitators to the retention and participation of socially, economically, and culturally disadvantaged university students. An international systematic review

    International Journal of Educational Research, Vol. 113

  2. Gender Equity in Initial Teacher Training: Descriptive and Factorial Study of Students’ Conceptions in a Spanish Educational Context

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 14

  3. La función coeducativa de los espacios patrimoniales: el caso del Museo Nacional de Antropología

    RESEÑAS de Enseñanza de la Historia, Núm. 20, pp. 11-31

  4. La participación digital de la juventud iberoamericana: advertencias para una educación cívica en las nuevas democracias

    La participación juvenil en espacios socioeducativos: hacia una educación sostenible e inclusiva (Dykinson), pp. 31-48

  5. Participación escolar y cívica de los jóvenes iberoamericanos: interrelaciones en contextos diversos sociales y digitales

    Foro de Educación, Vol. 20, Núm. 1, pp. 1-9

  6. Redes sociales y otros canales digitales como medios de participación cívica: un estudio cualitativo de la juventud madrileña

    Foro de Educación, Vol. 20, Núm. 1, pp. 39-63

  7. Service-Learning Experiences in Spanish Universities

    International Case Studies in Service Learning (Innovations in Higher Education Teaching and Learning) (Emerald Publishing Limited), pp. 61-84

  8. Use of network technologies in the professional activities of adult education teachers in Ukraine

    IJERI: International journal of Educational Research and Innovation, Núm. 17, pp. 231-242

2021

  1. Lifelong Education

    Innovation and ICT in Education: The Diversity of the 21st Century Classroom (River Publishers), pp. 103-111

  2. Participación cívica e inclusión digital en adolescentes y jóvenes

    Participación cívica en un mundo digital (Dykinson), pp. 13-31

  3. Patrimonio y coeducación en el marco curricular de la educación primaria

    RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales, Vol. 35, Núm. 96, pp. 65-82

  4. Reflexiones en torno al papel del pensamiento crítico en el ámbito laboral socio sanitario

    Condiciones del pensamiento crítico en el contexto educativo de inicio del siglo XXI (FahrenHouse Ediciones), pp. 127-144

2020

  1. Adult learning and education in Spain and Portugal: an interpretative study of doctoral theses (2006-2018)

    International Journal of Lifelong Education, Vol. 39, Núm. 5-6, pp. 511-527

  2. Diseño y validación de un cuestionario para evaluar la metodología Aprendizaje-Servicio

    ESE: Estudios sobre educación., Núm. 39, pp. 247-266

  3. Formación en aprendizaje-servicio para estudiantes universitarios

    De la teoría a la práctica en el compromiso cívico (Octaedro), pp. 135-156

  4. Gestión de las emociones: Departamento de RRHH en hotelería

    Know and Share Psychology, Vol. 1, Núm. 4, pp. 135-146

  5. INTEGRATING SOCIAL RESPONSIBILITY INTO THE CURRICULUM THROUGH THE SERVICE-LEARNING METHODOLOGY: THE CASE OF THE COMPLUTENSE UNIVERSITY OF MADRID IN THE AREA OF SOCIAL AND LEGAL SCIENCES

    CIVIL SOCIETY AND SOCIAL RESPONSIBILITY IN HIGHER EDUCATION (EMERALD GROUP PUBLISHING LTD), pp. 77-91

  6. Integrating social responsibility into Curriculum through The Service-Learning Methodology: The case of the Complutense University of Madrid in the area of social and legal sciences

    Civil society and social responsability in higher education: international perspectives on curriculum and teaching development (Emerald Group Publishing Limtied), pp. 77-91

  7. Introducción contextual de la investigación

    Participación cívica en espacios socioeducativos: panorama iberoamericano en un mundo tecnológico (FahrenHouse Ediciones), pp. 21-42

  8. La educación femenina de las etnias minoritarias de la región de Xinjiang, China

    Athenea Digital: revista de pensamiento e investigación social, Vol. 20, Núm. 1