Movimiento, Técnicas de Intervención, Valores, Aprendizaje, Deporte y Seguridad
MOTIVA2
Universidad de Sevilla
Sevilla, EspañaPublikationen in Zusammenarbeit mit Forschern von Universidad de Sevilla (43)
2024
-
ADVENTURE PEDAGOGICAL MODEL AS A GROWING CONCEPT IN PHYSICAL ACTIVITY
Journal of Physical Education (Maringa), Vol. 35, Núm. 1
-
El desarrollo sostenible en juego: el reto de enseñar y la aventura de aprender
Enseñanza e innovación educativa en el ámbito universitario (Dykinson), pp. 1825-1836
-
El día del deporte: uso del aprendizaje experiencial para fomentar el emprendimiento y la empleabilidad
Enseñanza e innovación educativa en el ámbito universitario (Dykinson), pp. 1325-1337
-
Impact of Physical Activity on Autonomy and Quality of Life in Individuals with Down Syndrome: A Systematic Review
Healthcare (Switzerland), Vol. 12, Núm. 2
-
La sostenibilidad en juego: acciones educativas para abordar los ODS en la enseñanza superior
Enseñanza e innovación educativa en el ámbito universitario (Dykinson), pp. 294-305
2023
-
Evaluating the Effectiveness of a Psychological and Adventure-based Multicomponent Therapeutic Program for Victims of Intimate Partner Violence: A Pilot Study
Journal of Interpersonal Violence, Vol. 38, Núm. 17-18, pp. 9869-9897
-
How to control Competitive Anxiety in Physical Education?
Education, Sport, Health and Physical Activity (ESHPA): International Journal, Vol. 7, Núm. 3, pp. 240-255
-
La innovación docente como aliada de la educación para la sostenibilidad
Guía práctica de ambientalización curricular. Los ODS como oportunidad en la educación superior (Octaedro), pp. 133-152
-
Percepción de los deportistas sobre la implementación de programas de desarrollo positivo en deporte competitivo
Hacia una Educación basada en las evidencias de la investigación y el desarrollo sostenible (Dykinson), pp. 101-108
-
Use of Different Teaching Strategies During the Practical Teaching of Weightlifting in the Sports Science Degree
Education, Sport, Health and Physical Activity (ESHPA): International Journal, Vol. 7, Núm. 2, pp. 149-160
2022
-
Design of a Methodological Intervention for Developing Respect, Inclusion and Equality in Physical Education
Sustainability (Switzerland), Vol. 14, Núm. 1
-
Fostering Youth Female Athletes’ Decision-Making Skills through Competitive Volleyball: A Mixed Methods Design
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 20
-
Gamificando una jornada de aventura
Tándem: Didáctica de la educación física, Núm. 77, pp. 61-70
-
Influence of physical activity and sport on the inclusion of people with visual impairment: A systematic review
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 1
-
La magia de enseñar y la aventura de aprender
Tándem: Didáctica de la educación física, Núm. 77, pp. 47-54
-
The outdoor education practices (OEP) in the development of sustainable behaviours in early childhood education
Research Anthology on Early Childhood Development and School Transition in the Digital Era (IGI Global), pp. 573-593
2021
-
Estudio preliminar para el diseño y validación de un cuestionario sobre la percepción de la seguridad según el sistema antivuelco de las porterías en eventos deportivos
Cultura, ciencia y deporte, Vol. 16, Núm. 50, pp. 583-592
-
Personal and Social Responsibility Development in a Volleyball Hybrid Positive Youth Development Program: A Mixed Methods Approach
Frontiers in Psychology, Vol. 12
2020
-
Analysis of loyalty and future intentions of the users of the golf courses in Andalusia, Spain
European Journal of Government and Economics, Vol. 9, Núm. 2, pp. 181-199
-
Influence of the handball goal anti-tip system through the game actions observation method: 2019 Four Nations International Handball Junior Tournament
International Journal of Performance Analysis in Sport, Vol. 20, Núm. 3, pp. 357-372