
Fernando Manuel
Otero Saborido
Profesor/a Titular de Universidad
Publications (68)
2022
-
Percepción del alumnado universitario de Educación Física sobre la calificación dialogada
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 43, pp. 300-308
-
Discurso de la obesidad y Educación Física: riesgos e implicaciones y alternativas
Apunts: Educación física y deportes, Núm. 148, pp. 10-16
2021
-
Technical-tactical performance from data providers: A systematic review in regular football leagues
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 18
-
Systematic review of self-assessment in physical education
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 2, pp. 1-12
-
Erratum to: Rodríguez-medellín, r., et al. mexican validation of the engagement and disaffection in physical education scale. int. j. environ. res. public health 2020, 17, 1821
International Journal of Environmental Research and Public Health
-
Relationship between physical fitness and match performance parameters of Chile women’s national football team
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 16
-
Perceptions of Football Analysts Goal-Scoring Opportunity Predictions: A Qualitative Case Study
Frontiers in Psychology, Vol. 12
-
El saqueo de salticity. Diseño e intervención a través de un programa gamificado para el desarrollo del salto.
EmásF: revista digital de educación física, Núm. 72, pp. 86-107
-
Analysis of the goal-scoring opportunities conceded in football: a study case in the Spanish La Liga
Quality and Quantity, Vol. 55, Núm. 4, pp. 1477-1496
-
Analysis of the assessment in Physical Education curricula in Primary Education
Sport, Education and Society, Vol. 26, Núm. 8, pp. 903-916
2020
-
La suite Jonda
, 2020
-
Mexican validation of the engagement and disaffection in physical education scale
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 6
-
Mexican Basic Psychological Need Satisfaction and Frustration Scale in Physical Education
Frontiers in Psychology, Vol. 11
-
Flipped learning y evaluación formativa: carga de trabajo del estudiante en la enseñanza universitaria
Aloma: revista de psicologia, ciències de l'educació i de l'esport, Vol. 38, Núm. 2, pp. 33-40
-
Effects of fatigue induced by repeated-sprint on kicking accuracy and velocity in female soccer players
PLoS ONE, Vol. 15, Núm. 1
-
Análisis observacional de goles recibidos por el Real Betis en La Liga: estudio de caso
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 38, pp. 355-362
-
Análisis de la evaluación en los currículos de Educación Física en Secundaria
Educación XX1: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 23, Núm. 2, pp. 259-282
2019
-
Validación de un instrumento para la valoración de la globalidad de los estándares curriculares: estudio de caso del currículo de Educación Física en Andalucía
Revista Infancia, Educación y Aprendizaje, Vol. 5, Núm. 2, pp. 379-384
-
La Evaluación Educativa en el Currículo LOMCE en Primaria: Análisis de los Currículos Autonómicos en Educación Física
Revista Iberoamericana de Evaluación Educativa, Vol. 12, Núm. 1, pp. 47-58
2018
-
CE-410. Uso de las redes sociales por alumnos y alumnas del tercer ciclo de educación primaria
6th International Congress of Educational Sciences and Development: proceedings