Publicaciones en las que colabora con Marta Leyton Román (70)

2022

  1. Análisis diferencial de variables psicológicas relacionadas con el compromiso para la práctica deportiva en universitarios durante el confinamiento por la COVID-19

    Sportis: Revista Técnico-Científica del Deporte Escolar, Educación Física y Psicomotricidad, Vol. 8, Núm. 3, pp. 370-395

  2. Google Classroom como herramienta didáctica para el aprendizaje de la estadística en ciencias del deporte

    Memorias del Programa de Redes de investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2021-22 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 671-687

  3. Rating of perceived exertion and velocity loss as variables for controlling the level of effort in the bench press exercise

    Sports Biomechanics, Vol. 21, Núm. 1, pp. 41-55

  4. Validity and Reliability of the Portuguese Version of the Healthy Lifestyle Questionnaire—EVS III

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 3

2021

  1. Analysis of physical activity and lifestyles among university students

    Revista Internacional de Medicina y Ciencias de la Actividad Fisica y del Deporte, Vol. 21, Núm. 81, pp. 175-195

  2. Barriers to the practice of sport and physical activity from the perspective of Self-Determination theory

    Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 14

  3. Key factors associated with adherence to physical exercise in patients with chronic diseases and older adults: An umbrella review

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 4, pp. 1-24

  4. Predictive model for amotivation and discipline in physical education students based on teaching–learning styles

    Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 1, pp. 1-14

  5. Psychometric Properties Of The Healthy Lifestyle Questionnaire For Ecuadorian University Students (EVS-EUE)

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 3, pp. 1-10

  6. Transición y consolidación de la modalidad online de la asignatura “Tecnologías e Instrumentación Aplicadas a la Educación Física”

    Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2020-21 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 751-762

  7. Validation of the Spanish Healthy Lifestyle Questionnaire

    International journal of clinical and health psychology, Vol. 21, Núm. 2, pp. 90-99

2020

  1. Análisis de la motivación, igualdad de trato, discriminación y preferencia hacia la Educación Física

    Liderazgo en la promoción de la actividad física: estrategias efectivas en la movilización de activos: Libro de actas del Congreso Internacional (Universidad de Zaragoza), pp. 193-198

  2. Impact of Weekly Physical Activity on Stress Response: An Experimental Study

    Frontiers in Psychology, Vol. 11

  3. Impact of a hybrid TGfU/Sport education unit on student motivation and intention to be physically active in physical education

    Liderazgo en la promoción de la actividad física: estrategias efectivas en la movilización de activos: Libro de actas del Congreso Internacional (Universidad de Zaragoza), pp. 271-275

  4. Modeling physical activity, mental health, and prosocial behavior in school-aged children: A gender perspective

    Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 11

  5. Motivation and Commitment to Sports Practice During the Lockdown Caused by Covid-19

    Frontiers in Psychology, Vol. 11

  6. Motivation trans-contextual model application in the prediction of veteran athlete's life satisfaction

    Medicina dello Sport, Vol. 73, Núm. 3, pp. 461-472