Eduinnovagogía
EDUINNO
Universidad de Sevilla
Sevilla, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Sevilla (96)
2024
-
Cinema and secondary education in Spain: A systematic review
Educational Innovation to Address Complex Societal Challenges (IGI Global), pp. 103-120
-
Extended Reality as an Educational Resource in the Primary School Classroom: An Interview of Drawbacks and Opportunities
Computers, Vol. 13, Núm. 2
-
Fostering Motivation: Exploring the Impact of ICTs on the Learning of Students with Autism
Children, Vol. 11, Núm. 1
2023
-
Accesibilidad en las instituciones de Educación Superior
Formación del profesorado universitario en TIC como apoyo al alumnado con discapacidad (Dykinson), pp. 25-34
-
Adoption of the Internet of Things in higher education: opportunities and challenges
Interactive Technology and Smart Education
-
Augmented Reality and Primary Education: Linkage, Potentiality and Applicability from the Perspective of Teachers in Initial Training
Hacettepe Egitim Dergisi, Vol. 38, Núm. 3, pp. 388-398
-
El tratamiento de las problemáticas socioambientales y su relación con los Objetivos de Desarrollo Sostenible (ODS): un análisis de la legislación educativa
La didáctica de las ciencias sociales ante el reto de los Objetivos de Desarrollo Sostenible (Narcea), pp. 321-329
-
Flipped classroom en Educación Superior: experiencias innovadoras
El aula del futuro: Experiencias educativas (Octaedro), pp. 87
-
Has demographic revolution come to a halt? An approximation to successful aging and the need for socio-educational action in the new normal
Revista mexicana de ciencias políticas y sociales, Vol. 68, Núm. 247, pp. 45-61
-
Impact of the Implementation of ChatGPT in Education: A Systematic Review
Computers, Vol. 12, Núm. 8
-
La identidad profesional femenina en la manualística escolar: la imagen de la mujer en los libros actuales de Secundaria
La didáctica de las ciencias sociales ante el reto de los Objetivos de Desarrollo Sostenible (Narcea), pp. 43-51
-
La mujer en el ámbito STEM a través de los manuales de Educación Secundaria
Proceedings. 2nd International Congress: Humanities and Knowledge
-
Pro-innovation discourses in Geography and History classes: A lexicometric analysis
IJERI: International journal of Educational Research and Innovation, Núm. 19, pp. 135-152
-
Recursos tecnológicos emergentes para los estudiantes de Educación Especial
Innovación y experiencias didácticas en el aprendizaje (Dykinson), pp. 27-41
-
Study of the Theory of Mind (ToM) Through the Japanese Philosophy
Logic, Argumentation and Reasoning (Springer Science and Business Media B.V.), pp. 493-526
-
Tendencias educativas sobre el uso del cine en las aulas de Educación Secundaria
Proceedings. 2nd International Congress: Humanities and Knowledge
2022
-
Autonomy, Motivation, and Digital Pedagogy Are Key Factors in the Perceptions of Spanish Higher-Education Students toward Online Learning during the COVID-19 Pandemic
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 2
-
Design of a Methodological Intervention for Developing Respect, Inclusion and Equality in Physical Education
Sustainability (Switzerland), Vol. 14, Núm. 1
-
Education for emancipatory transition: social justice and global citizenship
Ensaio, Vol. 30, Núm. 117, pp. 1112-1131
-
Influence of Computer Knowledge and Level of Education on Spanish Citizens’ Propensity to Use E-Commerce
Social Science Computer Review, Vol. 40, Núm. 6, pp. 1376-1392