Publicaciones (109) Publicaciones de Alberto Nuviala Nuviala

2024

  1. Influence of green practices on user loyalty in sport clubs

    Humanities and Social Sciences Communications, Vol. 11, Núm. 1

2023

  1. Calidad del evento: intención de volver a participar en una carrera popular

    Apunts: Educación física y deportes, Núm. 151, pp. 70-78

  2. Desarrollo y validación de una escala para evaluar Bienestar Psicológico en Actividad física y deporte: La Escala PWBPA

    Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 49, pp. 401-407

  3. Innovation in Sport Centres: Accessibility and Adapted Sports Programmes

    Sport Management in the Ibero-American World: Product and Service Innovations (Taylor and Francis), pp. 148-164

2022

  1. Propiedades psicométricas de la escala WP-FootballTeams sobre motivos de uso de páginas web

    Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 45, pp. 432-439

  2. The Influence of Small-Scale Sporting Events on Participants’ Intentions to Recommend the Host City

    Sustainability (Switzerland), Vol. 14, Núm. 13

  3. Validez convergente de nps y valoración de modelos de lealtad en servicios deportivos

    Revista Internacional de Medicina y Ciencias de la Actividad Física y del Deporte, Vol. 22, Núm. 85, pp. 35-45

  4. Valoración del aprendizaje técnico del voleibol mediante la metodología observacional por pares en estudiantes universitarios

    Cultura, ciencia y deporte, Vol. 17, Núm. 51, pp. 31-40

2021

  1. Confirmatory factor analysis and validity of the sexual harassment scale in football refereeing

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 4, pp. 1-10

  2. Consolidation, stages of change, and loyalty among users of public sports and health services aged 12–16

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 19

  3. Construcción y validación de una herramienta de análisis observacional en futsal (AOFS-I)

    Revista Internacional de Medicina y Ciencias de la Actividad Física y del Deporte, Vol. 21, Núm. 84, pp. 639-651

  4. Customer Loyalty in Recreational Long-Distance Races: Differences Between Novice and Experienced Runners

    Frontiers in Psychology, Vol. 12

  5. Etapas de cambio y regulación en usuarios de servicios deportivos: Relación con la satisfacción y la lealtad

    Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 41, pp. 27-34

  6. Exercise addiction and satisfaction of fitness center users as precursors to the intention of continuing to engage in physical activity

    Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 1, pp. 1-12

  7. Implementing service-learning programs in physical education; teacher education as teaching and learning models for all the agents involved: A systematic review

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 2, pp. 1-27

  8. Psychological wellbeing in physical education and school sports: A systematic review

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 3, pp. 1-16

  9. The Mediation of Emotions in Sport Events: A Case Study in Badminton

    Journal of Hospitality and Tourism Research, Vol. 45, Núm. 4, pp. 591-609

  10. The management of major sporting events as an antecedent to having the city recommended

    Journal of Destination Marketing and Management, Vol. 19

2020

  1. Associations between weight status and situational motivation toward fitness testing in physical education: The mediator role of physical fitness

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 13, pp. 1-12

  2. Communication as a strategy to promote sports and health activities designed for adolescents

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 13, pp. 1-13