Publications (66) Marta Leyton Román publications

2022

  1. Análisis diferencial de variables psicológicas relacionadas con el compromiso para la práctica deportiva en universitarios durante el confinamiento por la COVID-19

    Sportis: Revista Técnico-Científica del Deporte Escolar, Educación Física y Psicomotricidad, Vol. 8, Núm. 3, pp. 370-395

  2. Google Classroom como herramienta didáctica para el aprendizaje de la estadística en ciencias del deporte

    Memorias del Programa de Redes de investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2021-22 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 671-687

  3. Rating of perceived exertion and velocity loss as variables for controlling the level of effort in the bench press exercise

    Sports Biomechanics, Vol. 21, Núm. 1, pp. 41-55

  4. Validity and Reliability of the Portuguese Version of the Healthy Lifestyle Questionnaire—EVS III

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 3

2021

  1. Analysis of physical activity and lifestyles among university students

    Revista Internacional de Medicina y Ciencias de la Actividad Fisica y del Deporte, Vol. 21, Núm. 81, pp. 175-195

  2. Barriers to the practice of sport and physical activity from the perspective of Self-Determination theory

    Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 14

  3. Key factors associated with adherence to physical exercise in patients with chronic diseases and older adults: An umbrella review

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 4, pp. 1-24

  4. Predictive model for amotivation and discipline in physical education students based on teaching–learning styles

    Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 1, pp. 1-14

  5. Psychometric Properties Of The Healthy Lifestyle Questionnaire For Ecuadorian University Students (EVS-EUE)

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 3, pp. 1-10

  6. Transición y consolidación de la modalidad online de la asignatura “Tecnologías e Instrumentación Aplicadas a la Educación Física”

    Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2020-21 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 751-762

  7. Validation of the Spanish Healthy Lifestyle Questionnaire

    International journal of clinical and health psychology, Vol. 21, Núm. 2, pp. 90-99

2020

  1. Análisis de la motivación, igualdad de trato, discriminación y preferencia hacia la Educación Física

    Liderazgo en la promoción de la actividad física: estrategias efectivas en la movilización de activos: Libro de actas del Congreso Internacional (Universidad de Zaragoza), pp. 193-198

  2. Impact of Weekly Physical Activity on Stress Response: An Experimental Study

    Frontiers in Psychology, Vol. 11

  3. Impact of a hybrid TGfU/Sport education unit on student motivation and intention to be physically active in physical education

    Liderazgo en la promoción de la actividad física: estrategias efectivas en la movilización de activos: Libro de actas del Congreso Internacional (Universidad de Zaragoza), pp. 271-275

  4. Modeling physical activity, mental health, and prosocial behavior in school-aged children: A gender perspective

    Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 11

  5. Motivation and Commitment to Sports Practice During the Lockdown Caused by Covid-19

    Frontiers in Psychology, Vol. 11