Educación y Psicología Social
Fachbereich
Universidad de Sevilla
Sevilla, EspañaPublikationen in Zusammenarbeit mit Forschern von Universidad de Sevilla (223)
2024
-
Adoption of the Internet of Things in higher education: opportunities and challenges
Interactive Technology and Smart Education, Vol. 21, Núm. 2, pp. 292-307
-
El fomento de la participación ciudadana desde la digitalización municipal
Prisma Social: revista de investigación social, Núm. 46, pp. 4-28
-
Extended Reality as an Educational Resource in the Primary School Classroom: An Interview of Drawbacks and Opportunities
Computers, Vol. 13, Núm. 2
-
Fostering Motivation: Exploring the Impact of ICTs on the Learning of Students with Autism
Children, Vol. 11, Núm. 1
-
Mapeo de las corrientes de investigación sobre Chat GPT aplicadas a la educación
Revista Interuniversitaria de Investigación en Tecnología Educativa, Núm. 16, pp. 140-156
-
Self-Perception of Young University Students About Their Leisure Time Before, During and After COVID-19. An Approach to the Spanish Context
Italian Sociological Review, Vol. 14, Núm. 1, pp. 1-27
-
Tejiendo Vínculos.: Jóvenes y Violencia en el Noviazgo, cuatro preguntas clave para la reflexión
Revista de antropología experimental, Núm. 24, pp. 101-110
2023
-
55. Máquina de coser. La máquina de coser en la educación de las mujeres en España
Patrimonio histórico educativo en femenino: objetos y sensibilidades (Trea), pp. 210-212
-
Accesibilidad en las instituciones de Educación Superior
Formación del profesorado universitario en TIC como apoyo al alumnado con discapacidad (Dykinson), pp. 25-34
-
Creativity and Innovation, Essential Skills for Hybrid and Online Training for University Students in Education Sciences
CEUR Workshop Proceedings
-
Emotional Loneliness, Suicidal Ideation, and Alexithymia in Adolescents Who Commit Child-to-Parent Violence
Journal of Interpersonal Violence, Vol. 38, Núm. 3-4, pp. 4007-4033
-
Flipped classroom en Educación Superior: experiencias innovadoras
El aula del futuro: Experiencias educativas (Octaedro), pp. 87
-
Impact of the Implementation of ChatGPT in Education: A Systematic Review
Computers, Vol. 12, Núm. 8
-
Is it my fault? The role of the feeling of guilt in adolescent peer victimization
Frontiers in Psychology, Vol. 13
-
Ke Dise, Mi Arma? Dialectal Varieties in WhatsApp Digital Norm of Andalusian Adolescent Speakers
Languages, Vol. 8, Núm. 2
-
La Gestión de los Centros Educativos durante el COVID-19 desde una Perspectiva de Género
Géneros, Vol. 12, Núm. 1, pp. 28-54
-
Motivation and Feelings of Competence Among University Students in Introductory Physics
Research in Science Education, Vol. 53, Núm. 3, pp. 559-576
-
Pedagogía social y mediación intercultural: análisis de experiencias de intervención en asociaciones de la provincia de Sevilla
Livro de Atas : XXXIV Congresso Internacional da SIPS (Sociedade Iberoamericana de Pedagogia Social) e 10.ª Conferência Internacional de Mediação Intercultural e Intervenção Social - ''Pedagogia Social e Mediação Intercultural: Teoria e Prática na Intervenção Socioeducativa''
-
Recursos tecnológicos emergentes para los estudiantes de Educación Especial
Innovación y experiencias didácticas en el aprendizaje (Dykinson), pp. 27-41
-
The effects of combining virtual laboratory and advanced technology research laboratory on university students’ conceptual understanding of electron microscopy
Interactive Learning Environments, Vol. 31, Núm. 2, pp. 1126-1141