
María de la O
Hernández López
Profesor/a Contratado Doctor
Publications (26)
2020
-
La cortesía 1
Guía práctica de pragmática del español (Routledge Reino Unido), pp. 115-124
2019
-
What makes a positive experience? Offline/online communication and rapport enhancement in Airbnb positive reviews
Pragmatics and Society, Vol. 10, Núm. 2, pp. 177-204
-
An introduction to technology mediated service encounters
Pragmatics and Beyond New Series
-
Una introducción a los encuentros de servicios mediados por la tecnología
Technology mediated service encounters (John Benjamins), pp. 1-14
-
Technology mediated service encounters
lit. ed.
John Benjamins
-
What makes (im)politeness for travellers? Spanish tourists' perceptions at national and international hotels
Journal of Politeness Research, Vol. 15, Núm. 2, pp. 195-222
-
Relational work in Airbnb reviews
Russian Journal of Linguistics, Vol. 23, Núm. 4, pp. 1088-1108
2015
-
Service encounters and communication: Why a multidisciplinary approach?
A Multidisciplinary Approach to Service Encounters (Brill), pp. 3-12
-
Customer perceptions of politeness as a differentiating element in Spanish restaurants encounters
A Multidisciplinary Approach to Service Encounters (Brill), pp. 87-112
-
A multidisciplinary approach to service encounters
Brill, pp. 1-251
2014
-
Spanish travelers' expectations of service encounters in domestic and international settings
Tourism, Culture and Communication, Vol. 14, Núm. 2, pp. 117-134
2013
-
La comunicación fática como estrategia para la gestión de la imagen en la interacción médico-paciente en Inglaterra y España
Pragmática y comunicación intercultural en el mundo hispanohablante (Brill), pp. 255-280
2012
-
Discurso Turístico e Internet, edited by Julia Sanmartín Sáez. Madrid: Lingüística Iberoamericana Vervuert, 2012. 286 p.
rev.
Alicante Journal of English Studies / Revista Alicantina de Estudios Ingleses: RAEI, Núm. 25, pp. 415-418
-
New perspectives on (im)politeness and interpersonal communication
lit. ed.
Cambridge Scholars Publishing
-
When health matters: the display of emotions as relational practice in genre-based cross-cultural contexts
ES: Revista de filología inglesa, Núm. 33, pp. 115-141
-
Docencia bilingüe en Inglés: transmisión de conocimientos y transferencia lingüística entre individuos nos nativos
UPO INNOVA: revista de innovación docente, Núm. 1, pp. 246-258
2011
-
Negotiation strategies and patient empowerment in Spanish and British medical consultations
Communication and Medicine, Vol. 8, Núm. 2, pp. 169-180
2010
-
La broma afiliativa como principio sociocultural en la consulta médica británica: un reflejo cultural de la comunicación interpersonal
Modos y formas de la comunicación humana
-
La validación del contenido de la subprueba de producción e interacción orales de la prueba de aprovechamiento EALIS-ESO-2 para la evaluación de la competencia en lengua inglesa del alumnado del segundo curso de la Educación Secundaria Obligatoria
Interacció comunicativa i ensenyament de llengües (Servicio de Publicaciones = Servei de Publicacions), pp. 495-500
-
El humor como lengua de contacto ¿estrategia afiliativa o de auto-afirmación?: estudio comparativo inglés español del discurso institucional
Odisea: Revista de estudios ingleses, Núm. 11, pp. 285-300